احداث مقرهای استقرار پلیس راهور از اولویت های شهرداری همدان است/ مدیریت سنتی گره گشای ترافیک شهری نیست

به گزارش رکنا از همدان؛ سید مسعود حسینی ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی و گرامیداشت شهادت سردار همدانی، ضمن تأکید بر روابط برادرانه مدیریت شهری و پلیس راهور افزود: مدیریت شهری و پلیس راهور همیشه در کنا هم بوده اند و ما خودمان را از راهور جدا نمی‌بینیم و در حل معضلات ترافیک ی، روان‌سازی و آرام سازی در کنار یکدیگر قرار داریم.
شهردار همدان با اشاره به تبدیل ترافیک به جزئی از مسائل شهری افزود: باید اقدامات و راهکارهای لازم برای رفع این موضوع اتخاذ شود که یکی از این اقدامات مکانیزه کردن دوربین‌های ثبت تخلفات است که تمهیدات لازم برای آن اندیشیده شده است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری همدان کمترین مبلغ را از جرایم رانندگی دریافت کرده است، عنوان کرد: از محل ماده 23 حدود 170 میلیارد تومان از دولت طلب داریم که پرداخت نشده است و طبق برآوردهای صورت گرفته، راه‌اندازی و اوورهال دوربین‌های شهر به 20 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
حسینی ضمن تأکید بر اختصاص این اعتبار به شهرداری همدان گفت: با تخصیص اعتبارات لازم تحول جدی در عرصه حمل و نقل عمومی و کاهش ترافیک رخ خواهد داد و با توجه به سیاست گذاری‌های تعریف شده در شهرداری همدان، خرید اتوبوس و تقویت این حوزه در دستور کار قرار گرفته است.
شهردار همدان با بیان اینکه کنار گذر غربی و افتتاح تقاطع غیر همسطح سردار همدانی و غدیر ‌در کاهش ترافیک نقش مهمی دارد گفت: با انتقال مغازه‌های میدان عاشورا، پروژه‌های مطالعاتی و تحقیقاتی بلوار بهشت، خوزستان و امام حسن(ع) و امام حسین (ع)، اصلاح هندسی بلوار امام(ره) و شهید مدرس و کلنگ زنی پروژه‌های جدید سعی داریم طبق پیش‌بینی سناریوهای مختلف به سمت کاهش ترافیک گام برداریم.
وی در ادامه صحبت‌های خود به مطالبات شهروندان در خصوص موضوعات ترافیکی اشاره کرد و افزود: بحث سرعت‌کاه ها، معضل تردد موتور سوارها در خیابان بوعلی، اعتمادیه و مدرس از موضوعاتی است که باید در اسرع وقت مورد بررسی و رفع گردد.
حسینی به مساعدت‌های شهرداری همدان اشاره کرد و گفت: مدیریت شهری اقدامات لازم را برای استقرار مقرهای پلیس راهور در اولویت کاری و بودجه‌ای قرار خواهد داد.
شهردار همدان به موضوع پارکینگ آقا جانی بیگ اشاره کرد و تصریح کرد: این پروژه از جمله طرح‌های نیمه تمام است که طی مذاکراتی که با پیمانکار فعلی داشتیم سعی داریم پروژه به اتمام برسد تا علاوه بر کاهش ترافیک شاهد افزایش رضایتمندی شهروندان باشیم. همچنین در ادامه این مراسم سرهنگ جمالی رئیس پلیس راهور شهرستان همدان ضمن تشکر از تعامل شهرداری همدان و پلیس راهور گفت: با توسعه شهر و افزایش تعداد خودروها امکان مدیریت سنتی ترافیک شهر میسر نیست و امیدواریم با چاره‌اندیش، آینده نگری، اتمام تقاطع‌ها و افزایش تعداد دوربین‌های شهر بتوانیم ترافیک را مدیریت کنیم.
وی در ادامه خواستار تعیین محل‌های مناسب برای استقرار مقرهای پلیس راهور شد و عنوان کرد: وجود کانکس‌ها زیبنده شهر همدان نیست که استقرار مقرهایی در شأن و جایگاه پلیس راهور ضروری است.

کدخبر: 831311 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟