شهر محمودآباد نمونه قزوین از سه طرف قابلیت توسعه و الحاق به بافت دارد / حل مشکلات شهرهای کوچک در گرو تمرکز زدایی از تهران است

به گزارش رکنا ازقزوین، مهدی بهشتی مقدم در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار که در سالن اجتماعات شهرداری محمود آباد نمونه برگزار شد، افزود: در شرایط حساس کنونی و وضعیت اقتصادی حاکم، خبرنگاران به عنوان رکن اصلی جامعه باید با انتشار اخبار خوب و امیدوار کننده در جامعه امید آفرینی کنند.

وی ادامه داد: بنده به عنوان نماینده شهرداران در سفر استانی رییس جمهور در حضور وزیر کشور خواهان تسریع در تفویض اختیار تغییرات طرح جامع شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر به استان بودم.

شهردار محمودآباد نمونه با بیان اینکه تنها راه حل این مشکل تمرکز زدایی از تهران است، گفت: متاسفانه شهرهای کوچکی مثل محمودآباد نمونه ناچار هستند برای تغییرات جزئی درخواست خود را به تهران ارسال کنند و همه این تغییرات در بافت مسکونی باید در شورای عالی شهرسازی کشور مطرح شود.

بهشتی مقدم افزود: شهر محمود آباد نمونه از سه طرف قابلیت توسعه و الحاق به بافت دارد و در صورت تحقق این موضوع می توانیم بوستان های شهری و فضاهای ورزشی را توسعه دهیم. این امر نمونه نیازمند کمک و مساعدت است.

شهردار محمود آباد نمونه در خصوص موضوع تامین منابع درآمدی پایدار برای شهرداری اظهار کرد: ما باید بر اساس نیاز مردم تصمیم بگیریم، به همین منظور برای تحقق اقتصاد پایدار و درآمدزایی برای شهرداری ها، پیشنهاد احداث مجتمع باغ ویلا در شمال و شمال شرق شهر را دادیم.

1

وی تصریح کرد: با اجرای این طرح علاوه بر این که درآمد ثابت و پایداری برای شهرداری محقق خواهد شد، ساخت و ساز غیر مجاز در اطراف شهر و روستاهای خوش نشین کنترل و از تخریب اراضی ملی و منابع طبیعی در سایر نقاط جلوگیری خواهد شد، همچنین با تامین امنیت در مجتمع های ویلایی نیز می توان میزان مصرف آب را مدیریت کرد.

بهشتی مقدم با بیان اینکه شهر محمود آباد نمونه دارای ۳ سالن ورزشی، استخر و زمین چمن مصنوعی می باشد، گفت: در تلاش هستیم تا ضمن راه اندازی زمین اسکیت و مجموعه ورزشی ساحلی، فضاهای ورزشی شهر را توسعه دهیم.

این مسوول خاطرنشان کرد: هرچند در مقام مقایسه به لحاظ وجود فضاهای فرهنگی و ورزشی با شهرهای هم ردیف بهتر هستیم اما با استانداردها فاصله داریم.

3

وی با بیان اینکه در مدیریت شهری نگاه ما توسعه فعالیت های فرهنگی ورزشی می باشد، گفت: هزینه کرد در حوزه فرهنگ به صورت تدریجی و در دراز مدت نمود پیدا می‌کند.

شهردار محمودآباد نمونه اظهار کرد: احداث نگارخانه بزرگ مهر و ماه در فضای استاندارد، راه اندازی مجدد فرهنگسرای شهر، احداث سینمای موقت در فرهنگسرا و برگزاری مراسم و جشن های بزرگ از جمله برنامه هایی است که در شهر اجرا شده است.

 

ض

خبرنگاران پیام آوران امید در جامعه هستند

رئیس شورای اسلامی شهر محمود آباد نمونه نیز در ادامه این مراسم گفت: خبرنگاران پیام آوران امید در جامعه هستند و مسئولیت خطیری را در تولید و انتقال محتوا بر عهده دارند.

محمد بابایی افزود: محمود آباد نمونه با حدود ۲۵ هزار نفر جمعیت در نزدیکترین نقطه به مرکز استان واقع شده که یکی از مشکلات مهم آن اوقافی بودن زمین های شهر می باشد.

 وی اضافه کرد: سال‌های زیادی است که مردم با مشکل اوقاف دست و پنجه نرم می‌کنند و این موجب شده تا به دلیل عدم صدور سند رسمی سرمایه گذاران تمایلی به سرمایه گذاری در این شهر نداشته باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر محمود آباد نمونه تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته امیدواریم در آینده نزدیک مشکل اوقافی شهر حل شود.

وی همچنین با اشاره به تقارن روز خبرنگار و روز عاشورا گفت: این تقارن رسالت خبرنگاران را در تبلیغ و ترویج مکتب حسینی دوچندان خواهد کرد.

درپایان مراسم ازخبرنگار «خبرگزاری رکنا» تجلیل شد.

لیلا بیگدلی/قزوین

کدخبر: 815955 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟