زمینه تعلیم و تربیت فناورانه در کشور وجود

به گزارش رکنا ازقزوین، یوسف نوری روز چهارشنبه در جمع فرهنگیان برگزیده استان قزوین افزود: پس از پشت سر گذاشتن بحران کرونا و تعطیلی کلاس های درس، مدارس حضوری شدند و به دنبال آن دشمن تمام توان خود را برای هدف قرار دادن آموزش و پرورش و دانش آموزان پای کار آورده است.

وی افزود: عدم دستیابی ایران اسلامی به قله های پیشرفت از جمله اهداف شوم دشمنان این مرز و بوم است که برای تحقق آن برنامه های بسیاری طرح ریزی و در حال انجام می باشد.

وی با بیان اینکه به دنبال پیاده سازی حکمرانی شایسته تربیتی هستیم، خاطرنشان کرد: وزارت آموزش و پرورش یکی از پایه های مهم حکمرانی نظام جمهوری اسلامی به شمار می رود و از جایگاه بسیار مهمی برخوردار است.

این مسوول گفت: نگاه ما به نظام تعلیم و تربیت یک نگاه مترقی از بعد انسان شناسی و کنش گری اجتماعی است و مطابق با دستورات دینی ما دانش آموز خود یک پژوهشگر است اما در دیدگاه غربی معلم پژوهشگر بوده و دانش آموز باید دنبال او باشد.
وی در ادامه گفت: رتبه بندی معلمان شروع شده و اتفاقات خوبی در این زمینه رقم می خورد.
 
وزیر آموزش و پرورش افزود: در حوزه فناورانه نیز باید با استفاده از ظرفیت شبکه سازی، معلمانی تربیت شده و در سطوح استانی توزیع شوند که این مساله مورد توجه وزارتخانه است.
 
وی خاطرنشان کرد: همه سعی خود را به کار گرفته ایم تا جهاد علمی را در کشور به پیش ببریم و در حوزه تهذیب نفس نسل های آینده موفق عمل کنیم.

وی گفت: یاد شهدا و بزرگان شهر قزوین شهید رجایی، ابوترابی، بابایی، یاد صابران سرلشگر لشگری و یاد معلمین معمار و معیار شهید چگینی، مرحوم هجرتی، را گرامی می داریم.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: استان قزوین ظرفیت های بسیار خوبی دارد. از اینکه سال تحصیلی را در استان به خوبی آغاز کردید از مجموعه آموزش و پرورش استان تقدیر می کنیم.

نوری عنوان کرد: آموزش و پرورش ظرفی است که باید شایسته و متعالی حکمرانی تربیتی در آن پیاده شود. در این حکمرانی باید در ابتدا متربی دیده شود.

نوری با اشاره به مشکلات بیان شده از سوی مدیران مدارس استان تصریح کرد: ۱۷۰۰ نفر رهیار تحول فعال شده اند تا شاخص های مدرسه ای را تکمیل کنند. هر مدرسه و دانش آموز برنامه متفاوتی نیاز دارد و برای دستیابی به این شاخص ها برنامه های مختلف لازم داریم که باعث افزایش تضارب آرا و ایجاد خلاقیت در امور مدارس می شود.

index

 

سرلوحه کار ما خدمت خالصانه به جامعه و پرورش نسل جدید

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین  گفت: سرلوحه کار ما خدمت خالصانه به جامعه و پرورش نسل جدید برای ساختن آینده میهن اسلامی است و افرادی که روحیه خدمت به خلق را داشته باشیم و به سلامت اخلاقی افراد تاکید داریم.

نقی سیاهکالی مرادی روز چهارشنبه در نشست وزیر آموزش و پرورش با فرهنگیان برگزیده قزوین افزود: در استان قزوین ۱۶۷۰ واحد آموزشی با حدود ۲۳۵ هزار دانش آموز و ۱۶ هزار و ۱۴۰ معلم، سال تحصیلی را آغاز کردند و پس از دوران کرونا به فضل الهی مدارس فعال هستند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین عنوان کرد:در بحث پروژه مهر در سراسر استان بازدید شد و به زیرساخت ها و امور اعتقادی توجه شد و نظارت لازم برای یک بستر خوب در نظام تعلیم و تربیت ایجاد شد و در این راستا بر مهارت های زندگی دانش آموزان اهمیت خاصی قائل هستیم.
وی در ادامه اظهار داشت: آموزش و پرورش استان قزوین همواره به ارزش های دینی و فرهنگی توجه جدی داشته و در انتخاب مدیران از افراد متدین و انقلابی استفاده شده است.

این مسوول با بیان اینکه یادگیری مهارت های زندگی به دانش آموزان مورد توجه و تاکید ماست،گفت: در وقایع اخیر تلاش کردیم تا اجازه سوء استفاده دشمنان از دانش آموزان داده نشود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اضافه کرد: در فرآیند نظام تعلیم و تربیت، علاوه بر سیاست های وزارت، به سلامت اخلاقی توجه ویژه داریم و بر این اساس نیز اعلام می کنیم همکاران ما قانونمند هستند و سیاست آنها اقدامی و اقناعی است.

لیلا بیگدلی /قزوین

 

 

 

 

کدخبر: 830798 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟