آشنایی نسل جدید با آرمانهای انقلاب مهم‌ترین هدف بوده است

به گزارش رکنا از قزوین،  به مناسبت هفته دفاع مقدس از سوی سپاه صاحب الامر (عج) ومرکز حفظ ونشر ارزشهای دفاع مقدس سپاه روزسه شنبه تعدادی از خبرنگاران از نمایشگاه نسیم یادگاران در تیپ ۸۲ صاحب الامر قزوین در باراجین بازدید کردند.

ابراهیم رسولی فر در خصوص اهمیت آشنایی دانش آموزان با حال و هوای دفاع مقدس به خبرنگاران گفت: برنامه ای که در قالب نمایشگاه تدارک دیده شده به نام «نسیم یادگاران» در واقع نمایش بخشی از عملیات والفجر 4 است که به همت مجموعه حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس و تیپ 82 صاحب الامر سپاه تدارک دیده شده است.

image_2022_10_4-11_22_16_778_HrO

سرهنگ پاسدار رسولی فر این نمایشگاه را یادآور از خودگذشتگی تمامی رزمندگان در میدان‎های جنگ علیه حق و باطل عنوان کرد و افزود: هدف از برگزاری این نمایشگاه انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و ارزش‌های دفاع مقدس اعم از ایمان، شجاعت، ولایت مداری، ساده زیستی و روحیه جهادی به نسل چهارم و مقابله با ناتوانی فرهنگی دشمن است.

وی گفت: این نمایشگاه از اول تا بیستم مهرماه دایر است و تاکنون در مدت هشت روز برپایی آن حدود 4 هزار نفر از دانش آموزان از آن بازدید کرده اند. همچنین این ظرفیت را داریم میزبان 20 هزار نفر باشیم و پیش بینی می کنیم در روزهای آینده نیز بیش از 10 هزار دانش آموز از شهرهای قزوین، الوند، اقبالیه، محمدیه، محمودآباد و بیدستان از نمایشگاه دیدن کنند.

 

بازدید دانش آموزان از نمایشگاه نسیم یادگاران 

 مسوول حفظ آثار و نشر دفاع مقدس سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین هم در این مراسم اظهار داشت: نمایشگاه نسیم یادگاران، ویژه دانش آموزان مقطع متوسطه اول است و دانش آموزان از بدو ورود به این نمایشگاه شاهد مرحله اعزام، موانع و درگیری با دشمن، پایگاه‌های مرزی و بیرون کردن دشمن از منطقه و حتی مرحله نبرد با دشمن در غرب کشور، آزادسازی اسرا از دست دشمن و عبور از پل خیبر را که ترسیم شده، مشاهد می‌کنند.

وی بیان کرد: نمایشگاه در فضایی به وسعت یک هکتار برپا شده و به مدت 20 روز اجرا می شود و دانش آموزان در گروههای مختلف بتدریج از بخش های مختلف آن دیدن می کنند و تاکید ما مقطع متوسطه است که با کمک راویان بتوان دستاوردهای جنگ را بازگو کرد.

کریمی اظهارداشت: در برپایی این نمایشگاه یک گردان به استعداد 300 نفر برای آماده سازی سنگرها کمک کردند و 30 نفر نیز به صورت مستقیم در اجرای مانور حضور دارند.

برخی تجهیزات نظامی و جنگی مانند توپ و تانک نیز در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.

لیلا بیگدلی/ قزوین

کدخبر: 830635 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟