مهمترین مساله امنیتی پیش‌ روی استان قزوین موضوع آب است

به گزارش رکنا از قزوین؛ عباس کاظمی در جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان قزوین که روز گذشته در فرمانداری قزوین برگزار شد، با اعلام این مطلب، گفت: در حال حاضر اغلب روستاهای ما دچار بحران آب هستند و اگر برنامه درستی در اختیارشان قرار نگیرد با مشکلات بیشتری روبرو می‌شویم.

وی با اشاره به وضعیت نانوایی‌های سطح شهرستان اظهارداشت: با توجه به افزایش نظارت‌ها و آشنا کردن نانوایان با موارد قانونی در حال حاضر میزان تخلف نانوایان در سطح شهرستان قزوین کاهش چشمگیری داشته و امیدواریم با همکاری خوب این صنف شاهد هیچ تخلفی در آینده نباشیم.

وی تصریح کرد: افزایش سهمیه آرد از مطالبات تقاضای برخی از نانوایان است که با توجه به بررسی و نظارت دقیق در خصوص آن تصمیم‌گیری می‌شود و در حال حاضر برای مناطقی مانند الموت و طارم که به صورت مقطعی نیازمند افزایش سهمیه هستند تدابیری اندیشیده شده و به صورت موقت سهمیه بخش‌ها در فصول برداشت محصولات کشاورزی افزایش پیدا می‌کند.

فرماندار شهرستان قزوین با اشاره به ضرورت اجرای الگوی کشت گفت: در شرایط کنونی باید مراقبت کنیم تا هیچ بستری برای موج‌سواری افراد فرصت طلب فراهم نشود اما یکی از مطالبات اصلی مردم و کشاورزان در حال حاضر تعیین الگوی کشت است که باید هرچه سریعتر طبق وعده وزیر کشاورزی الگوی کشت به مردم اعلام شود.

image_2022_10_3-15_44_39_42_bbB

وی یادآورشد: کشاورزانی که صاحب زمین و تصمیم ‌گیرنده هستند، الگوی کشت برای آن‌ها  شرایطی فراهم می‌کند تا بتوانند به سمت الگوی کشت درست هدایت شوند و بخشی از مشکلات کمبود آب حل شود.

در این جلسه علیرضا حسنی بخشدار طارم در خصوص افزایش تقاضای نان در ماه های مهر و آبان که فصل برداشت محصول زیتون در این منطقه است گزارشی ارائه داد.

در ادامه جلسه موضوع افزایش سهمیه آرد بخش طارم در شورای آرد و نان مطرح و مقرر شد 500 کیسه آرد به سهمیه این بخش اضافه شود تا مشکل مردم مرتفع شده و توازنی بین تقاضا و مصرف برقرار شود.

لیلا بیگدلی/ قزوین

کدخبر: 830529 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟