برنامه های هفته ملی کودک با شعار «حال خوش زندگی، رنگ خوش زندگی» اجرا می شود

به گزارش رکنا از هشترود؛ ماریا هاشم زاده در این باره به خبرنگار رکنا، گفت: از آنجا که وضعیت زندگی، رشد و بالندگی کودکان روشن‌ترین نشانه توان هر جامعه محسوب می‌شود، هیچ تلاشی ارزشمندتر از بخشیدن فرداهایی روشن به کودکان وجود ندارد، چرا که آنها شهروندان شریفی هستند که می‌توانند در ساختن آینده‌ای بهتر یار و یاورمان باشند.

وی هدف از اجرای برنامه‌های هفته ملی کودک را برجسته سازی اهمیت دوران کودکی و ویژگی‌ها، نیازها و خواسته‌های کودکان امروز، هم‌افزایی فعالیت‌های دستگاه ها و نهادهای متولی کودک در سراسر کشور، ارتقای آگاهی جامعه نسبت به حقوق کودکان به ویژه کودکان با نیازهای ویژه، معرفی و توجه به هویت ملی و بهره‌گیری از آموزه‌های دین اسلام در رابطه با حقوق کودک عنوان کرد.

رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هشترود در ادامه به تشریح برنامه های این هفته پرداخت وگفت: این برنامه از ۱۶مهر  آغاز و تا ۲۲ مهربا اجرای برنامه های متنوع وپر نشاط ادامه خواهد داشت.

هاشم زاده سپس افزود ایام این هفته : ۱۶مهر «کودک ، صلح ، بازی و نشاط» ، ۱۷ مهر «حقوق اجتماعی، آموزش ، امنیت و سلامت» ، ۱۸ مهر «کودک ، رسانه ، فناوری های نوین» ، ۱۹مهر «کودک ، هویت ملی، نام آوران وقهرمانان ملی»، ۲۰مهر  «کودک ، کتاب ، ادبیات ، خلاقیت هنری»،  ۲۱ مهر «کودک ، محیط زیست ، میراث فرهنگی و گردشگری»، ۲۲مهر «کودک خانواده ، اخلاق و مهرورزی» نامگذاری شده است که برنامه های این هفته بر اساس  نامگذاری روزانه با کمک خدا و  مسئولان و ادارات شهرستان به نحو مطلوب اجرا خواهد شد.

تمام ادارات جهت هرچه باشکوهتر برگزار شدن هفته کودک تلاش کنند

علی رضا توری گفت: خانواده ها در رشد اجتماعی کودک مهمترین نقش را دارند و رفتار اجتماعی را به کودک می آموزند.

فرماندار هشترود نیز در جلسه برنامه ریزی هفته کودک با اشاره به رشد اجتماعی کودکان، اظهار کرد: منظور از رشد اجتماعی این است که فرد بتواند به راحتی با دیگران ارتباط برقرار نماید و رشد و نمو لازم را برای برقراری روابط اجتماعی به دست بیاورد هیچ کودکی در موقع تولد موجود اجتماعی نیست بلکه رفتار و سازگاری اجتماعی خود را در تماس با مردم می ­آموزد.

این مقام مسئول تصریح کرد: کودکی از مهمترین و زیربنایی ترین سنین سازندگی و شکل گیری انسانها و مملو از صفا، عشق، اخلاص، بی پیرایگی، عواطف سرشار و... است که با هدایت والدین می تواند در مسیر درست قرار گیرد و تا انتهای زندگی پر از موفقیت و خدمات مفید برای خود و جامعه اش باشد.

اسماعیل رحیمی / هشترود

کدخبر: 830494 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟