خدمات پنل شهروندی برای کاربران بیمه سلامت + جزئیات

به گزارش رکنا از هشترود؛ احمد  شیرجنگ در گفت وگو با خبرنگار رکنا، در خصوص سامانه شهروندی خدمات غیرحضوری (شهروندی) گفت: سامانه شهروندی به آدرس bimehsalamatiranian.ir یا از طریق اپلیکیشن موبایلی «بیمه سلامت من» پنلی است که کلیه بیمه شدگان می توانند از طریق آن میزان اعتبار بیمه ای خود و افراد خانواده شان را مشاهده کنند و درحال حاضر صرفا بیمه شدگان روستایی که اعتبار بیمه آنها به پایان رسیده است می توانند در همین سامانه شهروندی درخواست تمدید اعتبار کنند.

 وی تاکید کرد: بیمه شدگان می توانند سوابق کلیه خدمات تشخیصی درمانی از قبیل ویزیت پزشک، مراجعه به آزمایشگاه و مراکز رادیولوژی و سونوگرافی و ... را ببینند  و حتی هزینه هایی که برای آنها به صورت الکترونیک انجام شده را در سامانه مشاهده کنند. لازم به ذکر است که کد رهگیری خدمات ارائه شده هم در این سامانه قابل رویت هست که در صورت حذف پیامک و یا گم کردن کد رهگیری ارائه شده توسط پزشک معالج  می توانند کد رهگیری خدمت مربوطه را از طریق این سامانه بازیابی کنند همچنین بیمه شدگان می توانند از طریق این سامانه مراکز طرف قرارداد با سازمان بیمه سلامت را نیز جستجو کنند.

شیرجنگ درخصوص نحوه ورود به  پنل شهروندی گفت: برای ورود به این سامانه لازم است کلیه افراد بالای 18 سال پس از وارد کردن کد ملی شماره موبایل به نام خودشان را درج نموده و سپس کد پیامک شده به همان موبایل را ثبت و وارد سامانه شوند ولی افراد زیر 18 سال با شماره موبایل سرپرست می توانند وارد سامانه شوند.

اسماعیل رحیمی/هشترود

کدخبر: 828599 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟