افزایش 30 درصدی تولید گندم در اردبیل

به گزارش رکنا از اردبیل، تقی‌زاده در جلسه شورای هماهنگی مدیران جهاد کشاورزی استان با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی تولید گندم نسبت به سال گذشته اظهار کرد: دولت در خرید تضمینی گندم با قیمت مناسب باعث افزایش تولید این محصول استراتژیک و مهم شده است و علی‌رغم خشکسالی در مناطق شمالی استان نسبت به سال گذشته تولید گندم بسیار مطلوب و قابل قبول بوده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۳۲ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده است، گفت: تاکنون پول خرید گندم به بهره‌برداران پرداخت نشده است و اگر مطالبات کشاورزان به موقع پرداخت نشود احتمال اینکه کشاورزان در سال آتی میل و رغبتی به کشت این محصول نداشته باشند بیشتر است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به خشکسالی سال زراعی افزود: خسارت ناشی از خشکسالی به کشاورزان دیم کار استان تاکنون پرداخت نشده است و کشاورزان خسارت دیده به گونه‌ای با تنگناهای مالی روبرو شده‌اند که حتی قدرت خرید بذر برای کشت و زرع سال آتی را نیز ندارند.

تقی‌زاده با بیان اینکه سیلوها همچنان آماده خرید گندم از کشاورزان هستند، گفت: باید تمهیداتی اندیشیده شود تا هرچه سریع‌تر نسبت به پرداخت خسارت به این دسته از کشاورزان اقدام شود.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به قابلیت‌ها و توانمندی‌های استان در بخش دام نیز افزود: استان اردبیل علاوه بر تأمین نیاز داخلی خود در تولید گوشت مرغ، مازاد تولیدات استان به استان‌های آذربایجان شرقی و قم و قزوین صادر می‌کند.

 

کدخبر: 827180 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟