پیش بینی برداشت ۸۱۵ هزار تن انواع محصولات باغی در استان همدان

به گزارش رکنا به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان همدان،  رضا بهراملو اظهارکرد: کل سطح باغات استان همدان ۸۰ هزار و سه هکتار بوده که برداشت این محصولات از اواخر خرداد ماه آغاز و تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت که البته ۷۵ درصد سیب درختی، ۲۰ درصد هلو و ۷۰ درصد انگور آبی سطح استان در پاییز برداشت‌ می‌شود.

وی با بیان اینکه انگور، گردو، بادام، سیب درختی، هلو و شلیل از  مهمترین محصولات باغی استان همدان به شمار می روند، افزود: استان همدان دارای ۸۷۶۹ هکتار باغات میوه دانه دار شامل سیب درختی، به و گلابی بوده که بر  اساس پیش بینی‌ها در سال جاری از  میزان سطح باغات میوه دانه دار استان بیش از ۱۵۶ هزار و ۲۵۲ تن محصول برداشت خواهد شد.

بهراملو تصریح کرد: از ۸۷۶۹ هکتار باغات سیب درختی، گلابی و به استان همدان به عنوان میوه‌های دانه‌دار در حدود ۷۷۵۶ هکتار به باغات سیب اختصاص دارد که از این میزان باغات سیب موجود ۷۳۱۰ هکتار بارور و ۴۳۶ هکتار غیر بارور و نهال هستند.

وی از پیش بینی برداشت ۱۴۶ هزار و ۶۶۱ تن سیب درختی از سطح باغات این استان در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: به طور متوسط عملکرد و تولید  هر هکتار از باغات سیب سطح استان ۲۰ هزار و ۶۳ کیلوگرم بوده که از سطح ۷۳۱۰ هکتاری باغات بارور سیب استان ۷۵ درصد محصول در پاییز و مابقی در تابستان قابل برداشت است.

بهراملو نهاوند را به عنوان قطب اصلی تولید سیب استان دانست و خاطرنشان کرد: محصول سیب نهاوند به‌خاطر شرایط آب و هوایی که این شهرستان دارد یکی از مرغوب‌ترین محصولات استان به لحاظ کیفیت و همچنین طعم مطلوب آن است.

وی در ادامه یاد آورشد: ۶۸۵ هکتار از سطح باغات استان نیز به باغات گلابی به عنوان یکی دیگر از میوه‌های دانه دار اختصاص دارد که از میزان سطح ۶۰۴ هکتار بارور و ۸۱ هکتار نهال بوده و بر اساس پیش بینی از سطح باغات گلابی بارور استان در سال جاری ۶۴۰۱ تن با تولید و عملکرد ۱۰۵ هزار و ۹۸ کیلوگرم در هر هکتار محصول گلابی برداشت خواهد شد.

وی همچنین سطح باغات "به" استان را ۳۲۸ هکتار شامل ۲۶۳ هکتار بارور و ۶۵ هکتار نهال دانست و گفت:میزان تولید امسال  محصول "به "باغات استان نیز در سال جاری ۳۱۹۰ تن با عملکرد تولید ۱۲ هزار و ۱۲۹ کیلوگرم در هر هکتار پیش بینی شده است.

کدخبر: 812857 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟