مهمترین وجه تمایز آموزش‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی‌ مهارت آموزی دانشجویان است
به گزارش رکنا ازقزوین؛ اصغر کشتکار در آیین تکریم و معارفه رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین، هدف از تأسیس این دانشگاه را تقویت کارآفرینی و ایجاد اشتغال برشمرد و افزود: بیش از ۷۰ درصد از دانشجویان این دانشگاه بعد از فارغ‌التحصیلی به اشتغال پایدار دسترسی پیدا می‌کنند.

کشتکار خاطرنشان کرد: امسال بیش از ۴۹ درصد از داوطلبان ورود به دانشگاه‌ها که امکان انتخاب رشته داشتند، انتخاب رشته نکرده‌اند، چون این رشته‌ها جوابگوی آینده شغلی آنها نبوده است.

 قائم مقام رییس دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور از افزایش رشته‌های جدید در این دانشگاه برای رفع نیاز فعلی جامعه خبر داد و گفت: امسال ر۱۲۵ رشته جدید به تعداد رشته‌های این دانشگاه افزوده شده که سال آینده این تعداد به ۳۰۰ رشته خواهد رسید.

وی تاکید کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی در نظام آموزش مهارتی باید در حوزه اشتغال و فناوری نقش آفرینی داشته باشد و از ظرفیت‌های موجود بهره‌مند شود.

کشتکار با تاکید بر اینکه در دانشگاه جامع علمی کاربردی به مدرک گرایی اعتقادی نداریم، تصریح کرد: همچنین در این دانشگاه به آموزش‌ها به صورت توسعه کیفی، هدفمند، پایدار، داخلی و بین‌المللی توجه شده و پیشرفت، ارتقا و ایجاد مشاغل دانش‌بنیان و مهارت محور مدنظر است.

این مسوول با بیان اینکه براساس برنامه ششم توسعه باید سهم آموزش‌های مهارتی ۳۰ درصد از آموزش عالی کشور را شامل می شد، گفت: متاسفانه طی این سال‌ها تنها ۹ درصد این هدف محقق شده است.

 

کشتکار اضافه کرد: ظرفیت‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی به گونه‌ای است که می‌تواند از طریق ارائه آموزش‌های عالی شغل محور، برای ایجاد اشتغال مولد و کمک به رفع معضل بیکاری در زیست بوم اشتغال کشور نقش آفرینی کند.

وی گفت: این دانشگاه به دنبال انجام وظیفه ذاتی خود یعنی ارائه آموزش‌های مهارتی است که مهارت، سطوح مختلفی دارد و دستگاه‌های مختلفی، متولی مهارت آموزی در کشور هستند که از جمله آنها می‌توان به هنرستان‌ها، دانشگاه جامع علمی کاربردی و دانشگاه فنی و حرفه‌ای اشاره کرد.

 قائم مقام رییس دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور از افزایش رشته‌های جدید در این دانشگاه برای رفع نیاز فعلی جامعه خبر داد و گفت: امسال ۱۲۵ رشته جدید به تعداد رشته‌های این دانشگاه افزوده شده که سال آینده این تعداد به ۳۰۰ رشته خواهد رسید

در ادامه این مراسم از زحمات علی فتح طاهری رییس سابق دانشگاه جامع علمی کاربردی قزوین تقدیر و محمد دوسرائیان مقدم به عنوان رییس جدید دانشگاه جامع علمی کاربردی قزوین معرفی شد.

 

لیلا بیگدلی/قزوین

 

 

 

 

کدخبر: 822703 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟