از احداث شهرک مهارت در استان قزوین حمایت می کنیم

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین، اولین جلسه شورای عالی مهارت استان قزوین با حضور شاه پسند معاون آموزش سازمان فنی و حرفه ای، طاهرپور مدیرکل نظارت، بهسازی و هدایت شغل سازمان، ناصری امید مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی سازمان، اعلایی استاندار، میثم پیله فروش معاون اقتصادی استاندار وحجت الاسلام عرب مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین در استانداری برگزار شد.

محمد مهدی اعلایی در این جلسه اظهارداشت: با گذر جامعه از مدرک گرایی به سمت مهارت آموزی امروزه دیگر موثر بودن مهارتهای تخصصی در فضای کسب و کار کاملا مشخص شده و تخصص جای خود را پیدا کرده است.

استاندار قزوین گفت: امروزه بتدریج مدرک گرایی صرف زیر سوال می رود و در متقاضیان تحصیل دانشگاهی نیز رویکرد اهمیت مهارت آموزی دیده می شود و بیشتر افراد متوجه شده اند با داشتن مهارت می توانند راحت تر  وارد بازار کار و اشتغال شوند.

وی بیان کرد: بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاهی وقتی با مدرک وارد بازار کار می شوند کاملا خلاء مهارت را احساس می کنند و در حال حاضر شاهد تغییر رویکرد گروههای مختلف به اهمیت داشتن یک مهارت هستیم لذا وظیفه دولت و حاکمیت بسترسازی مناسب برای مهارت آموزی و استعدادیابی است.

اعلایی در خصوص اجرای طرح استادی و شاگردی با شرایط روز هم گفت: این رویکرد که دانش آموزان و نوجوان و جوان را از سنین 15 سال به بالا وارد حیطه مهارت آموزی کنیم بسیار ارزشمند است و دستاوردهای زیادی دارد که با رفع نواقص و ایرادات آن باید به اهداف تعیین شده دست یابیم.

وی گفت: مهارت آموزی در محیط های واقعی کار بسیار نتیجه بخش و یک میانبر برای ورود به بازار کار است و می تواند امید به اشتغال را در جوانان تقویت کند.

استاندار قزوین افزود: در گذشته نیز اجرای طرح کاد توانسته بود بسیار موثر باشد و دانش آموزان با بسیاری از مهارتها آشنا شدند و اینجانب نیز در دوره جوانی با مهارت نسخه خوانی آشنا شدم که امروز نیز کاربرد دارد می تواند نیازهای خانوادگی را تامین کند.

وی اظهارداشت: ایجاد ذهنیت و نگاه کارآفرینی در جوان و نوجوان ما بسیار اهمیت دارد و از دستگاههایی که نیازمند کارآموز هستند انتظار داریم نیازها و آمادگی خود را به سازمان فنی حرفه ای اعلام کنند تا در برنامه ریزی ها مورد توجه قرار گیر

وی بیان کرد: باید از ظرفیت همه دانشگاههای علاقمند برای احداث این شهرک مهارتی که می تواند اولین نمونه در کشور باشد استفاده کنیم و شهرستان آبیک به دلیل نزدیکی به تهران می تواند بهترین مکان برای این شهرک با ایجاد رویکرد مشاغل آینده باشد.

استاندار قزوین اضافه کرد: شهرک مهارتی فراتر از تفاهم با یک دانشگاه است و در کنار دانشگاه غیاث الدین جمشید کاشانی باید سایر مراکز هم وارد مشارکت شوند.‌

 

کدخبر: 807473 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟