سند مهارت آموزشی استان قزوین تدوین شود

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین، اولین جلسه شورای عالی مهارت استان قزوین عصر یکشنبه با حضور شاه پسند معاون آموزش سازمان فنی و حرفه ای، طاهرپور مدیرکل نظارت، بهسازی و هدایت شغل سازمان، ناصری امید مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی سازمان، اعلایی استاندار، پیله فروش معاون اقتصادی استاندار وحجت الاسلام عرب مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین در استانداری برگزار شد.

محمدرضا شاه پسند در این جلسه اظهارداشت: در حال حاضر به دلیل اهمیت موضوع مهارت آموزی بیش از 20 گروه جدید به مجموعه مخاطبان فنی و حرفه ای اضافه شده و افرادی چون زندانیان، کودکان کار، زنان سرپرست خانوار، معلولان، دانشجویان نیز می توانند از خدمات مهارتی و فنی سازمان استفاده کنند.

وی اضافه کرد: یکی از کارهای بسیار خوب و کارآمد اجرای طرح«مهارت آموزی در محیط های واقعی کار» است که مربیان بر فعالیتها نظارت می کنند و کارفرما نیز هیچ حقوقی بابت کار به افراد نمی دهد و زمینه کسب یک مهارت عملی برای متقاضیان جوان مهیا می شود.

معاون آموزش سازمان فنی و حرفه ای کشور یادآورشد: در یک رصد شغلی انجام شده مشخص شد میزان اشتغال افراد با مهارت آموزی با افزایش بیش از 23 درصدی به 80 درصد رسیده و این آمار رضایت بخش است و امید به کسب و کار را بیشتر می کند.

وی یادآورد: اجرای طرح «کهاد» برای دانشجویان و «نخلستان» برای مهارت آموزی فارغ التحصیلان دانشگاهی از کارهای بسیار خوبی است که دستاوردهای بسیار ارزشمندی برای متقاضیان داشته است.

شاه پسند خطاب به روسای پارک های علم و فنآوری گفت: بهترین مکان استقرار شتاب دهنده ها مراکز مهارتی فنی و حرفه ای هستند که امیدواریم در این زمینه تدبیر اساسی شود و شاهد اجرای این کار در استانها باشیم. 

معاون آموزش سازمان فنی حرفه ای از تکثر در آموزشها و نیز ورود برخی دانشگاهها به حیطه آموزش های مهارتی انتقاد کرد و گفت: تنها متولی رسمی و قانونی برگزاری دوره های مهارتی فقط سازمان فنی و حرفه ای است و همه باید در این راستا با سازمان هماهنگ باشند.

شاه پسند از افتتاح چند طرح در استان هم یاد کرد و گفت: دو طرح آموزش و کارگاه در جوار محیط کار در شرکت ماورای صنعت و دو کارگاه سی ان سی در استان افتتاح شد که می تواند دستاوردهای خوبی برای مخاطبان داشته باشد.

 

 

 

کدخبر: 807472 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟