تمام شهرها باید طرح مطالعات اولیه بازآفرینی داشته باشند

به گزارش رکنا ازقزوین،  جلسه شورای تامین مسکن استان قزوین روز شنبه به ریاست اعلایی استاندار قزوین در سالن شهید سلیمانی قزوین برگزار شد.

محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین در این جلسه اظهارداشت، برای تسریع در اجرای طرح مسکن بایستی  به منابع مالی پروژه ها اهمیت داده شود تا کارها متوقف نشود. 

وی افزود،  لازم است از سوی بانک مسکن گزارشی از تعداد وامهای پرداخت شده و نیز مشکلات تهیه و ارایه شود.

استاندار قزوبن تصریح کرد،همچنین لازم است حمایتهایی که بانک مسکن در بافت فرسوده انجام می دهد به مردم اطلاع رسانی شود تا شاهد استقبال بیشتری در این زمینه باشیم.

استاندار قزوین ادامه داد،در حوزه نهضت ملی مسکن نیز قرار شد برخی از واحدهای پیش ساخته که در حال حاضر از روند اجرایی مناسبی برخوردار هستند، آماده شود تا پس از بازبینی های اولیه و تایید نهایی، پیمانکار وقت نسبت به اجرای سریع پروژه اقدام کند.

در استان قزوین ۵۰۴ هکتار بافت فرسوده وجود دارد

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین هم در این جلسه گفت:  در استان قزوین ۵۰۴ هکتار بافت فرسوده وجود دارد و ۱۵ شهر از مجموعه ۲۸ شهر استان فاقد محدوده مصوب و مطالعات بازآفرینی هستند که باید این خلأ جبران شود.

مجید فرجی پور تصریح کرد، در شهر محمودآباد ۳۹ هکتار، بیدستان ۳۴ هکتار، بویین زهرا ۱۶۶ هکتار، دانسفهان ۲۲ هکتار، شال ۴۸ هکتار اسفرورین ۳۱ هکتار، تاکستان ۱۷۶ هکتار، آبیک ۱۰۱ هکتار، آوج ۳۸ هکتار و آبگرم ۵۲ هکتار بافت فرسوده وجود دارد که برای آن باید برنامه ریزی و اقدام شود.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین به سکونتگاه های غیررسمی قزوین نیز اشاره و تصریح کرد، محلات باغ نشاط، لالوها و کوی بهار از جمله سکونتگاه های غیررسمی قزوین به شمار می رود که با مجموع حدود ۲۸ هکتار، ۷۴۷ خانوار و بیش از ۲ هزار و ۹۳۰ نفر را در خود جای داده است.

فرجی پور اشاره کرد، در حوزه قیر رایگان تخصیص داده شده به حوزه بازآفرینی نیز تاکنون ۷۶۰ تن قیر برای شهر محمدیه و ۶۰۹ تن نیز برای شهرهایی چون دانسفهان، آبگرم و شال تهیه شده است.

معاون مسکن و ساختمان اداره راه و شهرسازی قزوین

لیلا بیگدلی/قزوین

 

کدخبر: 809279 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟