عدم اختصاص بودجه و همچنین کمبود تجهیزات و امکانات مورد نیاز برای کارگروه تعیین ماهیت استان

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین، سیروس صارمی افزود: با توجه به مشکلات صادرکنندگان مشتقات نفتی استان قزوین به علت تاخیر در  اعلام نظر کارگروه مرکزی و در پی مصوبات ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و براساس دستورالعمل ماده ۴۵ آیین نامه اجرایی مواد ۵ و ۶ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ، کارگروه تعیین ماهیت مشتقات نفتی استان قزوین و همینطور کارگروه تعیین ماهیت های منطقه ای (استانهای تهران، البرز، مازندران و گیلان) از تیرماه سال قبل به اداره کل استاندارد استان قزوین واگذار شد و تاکنون ۴۱ جلسه کارگروه تعیین ماهیت استان به صورت منظم تشکیل شده است. 

صارمی افزود: در سه ماهه اول سال جاری ، ۱۰ جلسه کارگروه تعیین ماهیت مشتقات نفتی صادراتی استان قزوین تشکیل شده است که در آنها ۲۶۲ پرونده محموله های صادراتی به وزن ۲۵ هزار و ۵۵۳ کیلوگرم مطرح و بررسی شده است.

این مسوول گفت: از این تعداد محموله، ۲۴۶ محموله فاقد مواد سوبسید دار بوده و با اظهارصاحب کالا مطابقت داشته است و پنج پرونده جهت بررسی و تکمیل اسناد به گمرک استان اعلام شده است.

صارمی یادآور شد: همچنین ۱۱ محموله صادراتی مشتقات نفتی با وزن تقریبی ۷۵۰ هزار کیلوگرم دارای مشابهت با محصولات نفتی سوبسید دار بوده است که جهت اقدامات قانونی به گمرک استان اعلام شده است. 

مدیر کل استاندارد قزوین گفت: با تشکیل جلسات منظم کارگروه تعیین ماهیت در بازه زمانی  یک سال اخیر ، زمان اعلام نظر پرونده های نفتی صادراتی از زمان تشکیل پرونده به کمتر از ۲ هفته کاهش یافته در حالی که قبل از این بازه زمانی، اعلام نظر بعضی از پرونده ها بیشتر از ۶ ماه بود و این موضوع باعث کاهش مشکلات شرکتهای تولیدی و همچنین دستگاه‌های نظارتی استان شده است. 

مدیرکل استاندارد قزوین افزود: با تشکیل کارگروه تعیین ماهیت استان و کاهش مشکلات شرکت های تولیدی صادرکننده در این حوزه، میزان صادرات فرآورده های نفتی استان قزوین، در بازه زمانی یکساله افزایش قابل توجهی داشته است.

 

کدخبر: 797725 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟