چهل و هفت درصد افزایش کشت گندم در استان سمنان

به گزارش خبرنگار رکنا از سمنان؛ در آیین تجلیل از نانوایان و دست اندرکاران زنجیره گندم، آرد و نان استان سمنان در سالن جلسات یادگار امام(ره) استانداری ابراز داشت: ۶۲ هزار تُن گندم در استان تاکنون برداشت و گندم مازاد بر نیاز کشاورزان به صورت خرید تضمینی خریداری شده که نسبت به سال گذشته ۴۷ درصد افزایش داشته است.

سید محمدرضا  هاشمی افزود: روزانه ۲۰۰ تُن آرد در بین بیش از ۷۰۰ واحد خبازی استان به منظور ارائه خدمات مطلوب و پخت نان با کیفیت برای مردم و شهروندان توزیع می شود.

4180336

وی با اشاره به نظارت دقیق بر عملکرد نانوایی های سطح استان اضافه کرد: کارشناسان به دور از مُچ‌گیری، به دنبال دستگیری و کمک به خبازی ها هستند و بازرسی ها نیز برای تقویت فعالیت نانوایان و افزایش کیفیت نان در سطح استان با دقت بیشتر انجام می شود.

هاشمی افزود: نانوایان و خبازی‌ها ارتباط مستقیم با مردم و بدنه نظام دارند و باید با ارائه خدمات مطلوب و نان با کیفیت، در زمینه افزایش رضایتمندی مردم گام بردارند.

استاندار سمنان تاکید کرد: ارائه آموزش‌های مهارتی برای افزایش دانش شغلی ویژه نانوایان همواره در دستور کار قرار داشته باشد.

وی بیان کرد: برنامه ریزی مدون و جامع با در نظرگیری تمامی حوزه‌ها و ابعاد مختلف پخت نان، اصل لازم و ضروری در حوزه ارائه نان با کیفیت است.

وی یادآور شد: اقناع سازی، اطلاع رسانی و ارائه آموزش در  زمینه اقدامات ایجابی و ترغیبی، ضرورت افزایش کیفیت نان و بهبود امور در حوزه خبازی ها است.

استاندار سمنان گفت: برای افزایش تولید، دستیابی به خودکفایی و ارائه گندم باکیفیت، آرد خوب و نان مطلوب در استان، امور به صورت مستمر و ویژه در دستور کار و بررسی است.

14000420000650_Test_PhotoN

شایان ذکر است در سال جاری زراعی  نزدیک به  ۳۲ هزار و ۲۴۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان سمنان زیر کشت گندم رفته است و گندم مازاد بر نیاز کشاورزان با احتساب چهار درصد افت مفید و یک درصد افت غیر مفید با قیمت تضمینی ۱۰۵ هزار ریال خریداری می‌شود که با توجه به کیفیت گندم متوسط قیمت هر کیلوگرم گندم به بیش از ۱۱۵ هزار و ۵۰۰ ریال افزایش پیدا می‌کند.

حسن رستم زاده/ سمنان

کدخبر: 808670 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟