اقتدار و عزت جمهوری اسلامی در اجلاس سران کشورهای ضامن آستانه

به گزارش  خبرگزاری رکنا از سمنان ، خطیب جمعه این هفته سمنان در خطبه اول خود به تشریح دستاوردهای هفدهمین اجلاس سران کشورهای ضامن روند آستانه پرداخت و گفت: دستاورد‌های این اجلاس بین المللی که به میزبانی ایران به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد بیانگر دیپلماسی فعال قوی و اقتدار جمهوری اسلامی ایران است.

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی ضمن اشاره به دیدار‌های اخیر روسای جمهوری روسیه و ترکیه با رهبر معظم انقلاب اسلامی در جریان اجلاس افزود: این دیدارها نشان از عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران داشت و موضع گیری شدید علیه توسعه‌طلبی‌های غرب بخش مهمی از نتایج حاصل از این اجلاس بود.

وی افزود: اگرچه تحولات و موضوعات اخیر سوریه و ترکیه و مبارزه با تروریسم محور اصلی این اجلاس بود، اما همکاری‌های همه‌جانبه و تاکید بر اخراج آمریکا از منطقه در این اجلاس بسیار مورد توجه قرار گرفت.

امام جمعه سمنان سفر‌های اخیر و بی‌نتیجه جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به منطقه به خصوص عربستان را یادآور شد و گفت در این سفر‌ها جو بایدن چهار هدف حمایت صهیونیست‌ها برای انتخابات میان دوره‌ای آمریکا ، بهبود روابط با ریاض برای تامین و انتقال هر چه بهتر منابع انرژی ، تعمیق روابط تل آویو و ریاض و ایجاد اجماع منطقه‌ای علیه ایران را دنبال می کرد که همگی بی نتیجه ماند .

عملیات مرصاد و نقش استان سمنان در این عملیات ، سالروز برگزاری نخستین نماز جمعه کشور ، صرفه جویی بیشتر در مصرف برق ، قدردانی از مردم برای برگزاری باشکوه جشن‌های غدیر و ۲۴ ذی الحجه سالروز واقعه مباهله از دیگر موضوعاتی بود که نماینده، ولی فقیه به آن اشاره کرد.

 

کدخبر: 806383 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟