تکمیل پروژه‌های راه و شهرسازی نیازمند ۸۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار است

به گزارش  خبرگزاری رکنا در اردبیل؛ حیدری در نشست خبری با خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: طبق تمهیدات به عمل آمده با سفر معاون رئیس جمهور به استان ۵۲ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل افتتاح می‌شود که ارزش ریالی این پروژه ۹۸۰ میلیارد تومان است.

وی بیان کرد: علاوه بر این ۵۲ کیلومتر ۵۰ کیلومتر تا پایان فصل کاری امسال اضافه می‌شود که برای هر کیلومتر راه ۲۵ میلیارد تومان اعتبار لازم است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل تصریح کرد: برای احداث تونل دوم و پل‌های خاص اعتبارات هزینه‌ای دوبرابر خواهد بود که تمهیدات لازم در این زمینه به کار گرفته خواهد شد.

حیدری اظهار کرد: برای اجرای پروژه‌های در دست احداث اعتباری در حدود ۷۵۰۰ تا ۸۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است که خوشبختانه تمامی شریان‌های استان دارای ردیف ملی است و در بودجه ۱۴۰۱ پروژه سربند _ مشگین‌شهر و رضی _ گرمی _ صحرا نیز دارای ردیف ملی شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: در بحث تولید نهضت ملی مسکن کل ثبت‌نامی‌ها در استان ۹۳۳۹۲ نفر است که واجد شرایط‌ها ۳۴۲۶۲ نفر است که تایید نهایی ۲۲۳۷۸ واحد انجام یافته است و افتتاح حساب برای ۸۲۹۸ واحد انجام یافته است.

حیدری افزود: در ماه آینده زمین نهضت ملی مسکن تامین و در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد و زمین تامین شده برای نهضت مسکن جزو بهترین‌هاست و مکان‌یابی در استان در بهترین نقطه شهر خواهد بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: ۵۴۰ واحد تحویل مردم استان می‌شود و تسهیلات ارائه شده در مرکز استان ۳۵۰ میلیون تومان و در شهرستان‌ها ۳۰۰ میلیون تومان است و هر پیمانکاری که بخواهد از تکنولوژی‌های نوین استفاده کند ۲۰ درصد به این رقم افزوده می‌شود.

 

 

کدخبر: 806261 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟