توانمندی های قم به تجار ارمنستان معرفی شود

به گزارش رکنا از قم در نشستی که با حضور مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری، مدیر عامل نمایشگاه بین المللی استان،  نماینده معاونت بازرگانی سازمان صمت، رئیس کانون زنان و دبیرکل اتاق بازرگانی انجام گرفت الهیاری ضمن ارائه گزارش از ظرفیتهای تولیدی استان در شهرکهای صنعتی بیان داشت: استان قم ضمن جاذبه‌های گردشگری و همچنین وجود اماکن مذهبی و تاریخی پتانسیل بسیار مطلوبی در ابعاد مختلف صنعت و معادن را در خود قرار داده است. 

نایب رئیس اتاق بازرگانی قم افزود : این ظرفیت‌ها با رشد قابل توجهی در سال های اخیر رو به رو بوده است.

وی معتقد است: وجود واحدهای بزرگ مقیاس در صنایع غذایی، پلاستیک، کفش، فولاد، پتروشیمی، قطعات خودرو، برق و الکترونیک و لوازم خانگی نقش استان قم را در صادرات به کشورهای همسایه اثربخش ساخته است.

وی با اشاره به بازدید از نمایشگاه دائمی ویترینی استان که پیش از جلسه توسط سفیر محترم ارمنستان انجام گرفت گفت:  وجود ۱۴۰ واحد تولیدی در این نمایشگاه که بخشی از ظرفیت های تولیدی استان می باشند نشانگر توانمندیهای بسیاربالای تولیدی و اقتصادی استان قم است و می توان با برنامه ریزی صحیح، تراز تجاری استان قم و ارمنستان، بیش از گذشته افزایش یابد.

رئیس شرکت پارس سیلیکون افزود سفارت ارمنستان در ایران می تواند ارتباط بین عرضه و تقاضای دو کشور را تسهیل بخشد.

به اعتقاد وی حضور سفیر محترم ارمنستان در قم و شناسایی ظرفیت ها و توانمندی های تولیدی استان توسط او می‌تواند در آینده‌ای نزدیک نویدبخشِ حضور تیم‌های تجاری از کشور ارمنستان به استان قم باشد.

مهندس الهیاری در این نشست از طرح های سرمایه گذاری در استان قم سخن گفت و تصریح کرد در استان قم حدود ۸۰ طرح سرمایه گذاری توسط اتاق بازرگانی شناسایی شده است و این طرح ها پس از اخذ موافقت برای صدور مجوزهای لازم آماده انعقاد قرارداد می باشند

   وی افزود : کشورهای همسایه با توجه به موقعیت استراتژیک ایران در خاورمیانه می توانند از ظرفیت های سرمایه گذاری استان قم بهره مند شوند.

مدیرعامل نمایشگاه های بین المللی استان قم آمادگی برگزاری اولین نمایشگاه اختصاصی توسط شرکت توسعه نمایشگاه های استان را در ارمنستان اعلام نمود وی افزود: برگزاری نمایشگاه اختصاصی برای استان قم در ایروان می تواند ارتباط بین تجار دو کشور را تسریع بخشد

عمو رسولی مدیرعامل نمایشگاه بین المللی استان ضمن تشریح ابعاد برگزاری نمایشگاه بین المللی مطرح نمود: در صورت استقبال تجار کشور ارمنستان از برگزاری نمایشگاه، شرکت توسعه نمایشگاه های بین المللی استان قم آمادگی گسترش ابعاد ارائه محصولات صادراتی ایران در سطح ملی را دارد وی معتقد است حضور فعال شرکت های ایرانی به خصوص استان قم در این نمایشگاه موجب آشنایی کارفرمایان و تولیدکنندگان با نیازها و فرهنگ کشور ارمنستان خواهد شد و این مطلب می تواند در  ارائه کیفیت و نحوه عرضه محصولات به نوعی از لحاظ ساختار اجتماعی و فرهنگی کشور ارمنستان همخوانی لازم را به همراه داشته باشد.

  رئیس خانه معدن استان پتانسیل‌های معدنی استان قم را مطلوب معرفی نمود و گفت وجود دو شورابه در استان قم علاوه بر اهمیت مباحث گردشگری یک فرصت بسیار مطلوب برای سرمایه گذاری در استان قم را فراهم نموده است.

  عمو رسولی همچنین بیان داشت: اصلاح روند صدور مجوزها توسط دولت در بخش معدن موجب شده است تا نگاه ویژه ای به سرمایه گذاری در معادن کشور به خصوص استان قم را شاهد باشیم.

شیرمحمدی مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری از تسهیل روند جذب سرمایه گذار در استان قم سخن گفت و بیان کرد استاندار محترم استان با رویکرد جدید نسبت به نحوه سرمایه گذاری در استان شرایط ویژه ای را برای سرمایه‌گذاران فراهم آورده است وی همچنین حمایت کامل استانداری به عنوان عالی ترین مقام دولت در استان را نسبت به جذب سرمایه گذار اعلام نمود.

سفیر ارمنستان افزایش ۱۲۲ درصدی صادرات ایران به ارمنستان را بیانگر علاقمندی  تجارت ارمنستان با کشور ایران دانست.

وی ابراز امیدواری کرد که با تعامل بین مسئولین اقتصادی کشور و حضور تجار به صورت مدون در پایان سال ۱۴۰۱ افزایش قابل توجهی را در صادرات محصولات با کیفیت ایرانی به ارمنستان شاهد باشیم.

وی گام بعدی اقدام خود نسبت به سفر استان قم را حضور تجار این کشور در قالب یک تور تجاری عنوان نمود.

وی همچنین در خصوص برگزاری نمایشگاه های بین المللی در ارمنستان از اختصاص فضایی به وسعت ۱۰۰۰ متر مربع برای بهره‌برداری نمایشگاهی خبر داد و بیان نمود: برگزاری نمایشگاه توسط استان قم قطعاً یکی از عوامل موثر برای افزایش سرانه تجارت دو کشور خواهد بود.

نظری/ قم

 

کدخبر: 806236 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟