تشدید نظارت میدانی بر بازار کالا‌های اساسی قم

به گزارش رکنا از قم،  سید محمدتقی  شاهچراغی ، در دوازدهمین جلسه ستاد تنظیم بازار استان قم در خصوص مدیریت تغییرقیمت کالا‌های اساسی در بازار و کنترل تورم انتظاری در جامعه گفت: باید فارغ از تورم‌های موجود بازار کمبودی از نظر کالا‌های اساسی احساس نشود و با هماهنگی تولید کنندگان، اتحادیه‌ها و اصناف مختلف شرایط وفور کالا در بازار فراهم شود.

 

او با تاکید بر این که دستگاه‌های متولی استان باید پیش بینی لازم از سهم استان در زمینه تولید ومصرف کالا‌های اساسی را انجام دهند ،گفت: بازرسان با رصد، سرکشی و افزایش نظارت‌ها باید کنترل قیمت‌ها را بیش از پیش در دستور کار قرار دهند.

 

شاعچراغی   گفت: باید دقت شود تا کسری در اقلام اساسی استان نداشته باشیم وبا پیگیری و افزایش نظارت‌ها باید از افزایش قیمت‌ها و احتکار جلوگیری شود.

 

استاندار قم با تاکید  بر تشدید نظارت های میدانی در زمینه توزیع کالا و جلوگیری از افزایش قیمت کالاهای اساسی در بازار گفت:در بازار هیچگونه کمبودی در عرضه اقلام اساسی مردم وجود ندارد .

اعطای تسهیلات بانکی به روستاییان و عشایر

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم نیز با اشاره به این که وضعیت تولید و عرضه مرغ روند پایداری دارد، گفت: نیاز استان بین ۵۰ تا ۶۰ تن است که با تامین نهاده‌های دامی تولید کنندگان استانی افزایش قیمتی در این کالا رخ نداده است و روند پایداری دارد.

 

 حاج رضا از اعطای تسهیلات بانکی به روستاییان، عشایر وفعالان عرصه دامپروری استان خبر داد و گفت:تاکنون ۳۱۸ نفر به بانک کشاورزی برای دریافت تسهیلات معرفی شده اند.

 

 سیجانی، رئیس سازمان صنعت معدن وتجارت استان قم هم گفت: در یک هفته گذشته ۲۰ گشت مشترک با همکاری بازرسان سازمان صمت، اداره کل تعزیرات حکومتی، جهادکشاورزی و اتاق اصناف استان قم تشکیل شده است و در این مدت ۳۵ پرونده به ارزش ۲ میلیارد و ۱۴۴ میلیون ریال برای واحد‌های صنفی متخلف تشکیل شده است.

نظری / قم

کدخبر: 759052 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟