استفاده ترنس‌های خراسان رضوی از خدمات بهزیستی/ ۲۰۴ پرونده در این حوزه وجود دارد

به گزارش خبرنگار رکنا از مشهد، مسعود فیروزی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: یکی از مهم‌ترین طرح‌های بهزیستی در زمینه‌ی اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی، ایجاد پورتال و پایگاه اطلاع‌رسانی بهزیستی استان است که با رویکرد جدید شفاف‌سازی، گسترش گردش آزاد اطلاعات، محتوای تخصصی بروز شونده و امکانات تازه برای مخاطبان است.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی بیان کرد: ۱۳۰هزار نفر در حوزه  افراد داری معلولیت پرونده دارند و بیش از ۷۰هزار نفر پرونده بهزیستی دارند که شامل افراد بی سرپرست هستند.

وی ادامه داد: ۶۵۰ هزار نفر با تشکیل پرونده تحت پوشش بهزیستی استان هستند که نزدیک به ۶۵ میلیارد تومان مستمری به آنها پرداخت می شود همچنین ‌۱۶ میلیون تومان یارانه بابت مراکز تحت نظارت بهزیستی بخش معتادین و کمپ اعتیاد نیز پرداخت می شود.

فیروزی اظهارداشت: بیشترین خدمات بهزیستی برای افراد داری معلولیت در خراسان رضوی است و خدماتی که به این افراد ارائه می شود و بزرگ ترین خدمات در استان است.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی افزود: بخشی از خدماتی که بهزیستی به مردم ارائه می دهد مشاوره های تلفنی رایگان است افراد می توانند با شماره گیری ۱۴۷۰ برای مشاوره های خانواده تلفن ۱۲۳ برای کودکان ،تلفن ملی ۰۹۶ برای افراد دچادر اعتیاد در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: امسال حدود ۲۰میلیارد وام جهت خرید مسکن در نظر گرفته شده است که میزان تقسیم این وام در در شهر های زیر ۲۰۰ هزار نفر ۸۰ ملیون تومان و شهر های بالا ۲۰۰هزار نفر ۱۰۰ملیون تومان است.

فیروزی با اشاره به شرایط خاص جغرافیایی خراسان رضوی و زمینه‌ساز شدن ظهور و بروز آسیبهای اجتماعی افزود: همجواری با کشورهای خارجی، میزبانی سالانه بیش از ۲۵ میلیون زائر و مسافر، وسعت و گستردگی، همه و همه این استان را به بارانداز آسیبهای اجتماعی تبدیل کرده است.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی با اشاره به فعالیت ۲۰۰ مرکز مثبت زندگی در استان اظهار کرد: این مراکز که ۲۲ خدمت بهزیستی به آنها واگذار شده است در محلات و مناطق مختلف قرار دارند و با شناسایی و ارائه خدمات به جامعه هدف ،امر خدمت‌رسانی را تسهیل می‌کنند.

فیروزی با اشاره به خدمات ارائه شده به ۲۰۴ پرونده افراد ترنس در خراسان رضوی افزود: این افراد کلیه خدمات حمایتی، لوازم بهداشتی و هزینه اعمال جراحی را دریافت می‌‍‌کنند.

کدخبر: 804523 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟