رویدادسازی، تأمین زیرساخت و راه اندازی فرودگاه، ۳ دستور کار استان برای تقویت گردشگری

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین، محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین در جلسه هماهنگی معرفی و ارتقاء ویژند[برند] استان قزوین اظهار داشت: شناساندن و توجه به ظرفیت های گردشگری به عنوان یکی از کارویژه های مجموعه مدیریتی استان تعریف شده و تا رسیدن به یک نتیجه مشخص این مسیر پیگیری خواهد شد.

وی افزود: موضوع گردشگری در استان قزوین به اندازه ای جذاب است که ذهن تصمیم گیران استان را به خود معطوف کند و نباید از این ظرفیت ویژه غافل شد.

اعلایی گفت: ظرفیت های گردشگری استان در یک مجموعه کامل قرار دارد و شامل موضوعات تاریخی، جغرافیایی، طبیعی، مذهبی، فرهنگی و غیره می شود و در کنار تمامی این موضوعات حتی در زمینه غذا، شیرینی، میوه و موارد این چنینی هم منحصر به فرد است.

استاندار قزوین اضافه کرد: دسترسی و نزدیکی به پایتخت و مقاصد گردشگری کشور این استان را در زمینه های جغرافیایی دارای ظرفیت کرده است و باید از تمامی این ظرفیت ها به نحو مطلوب استفاده کرد.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه برای معرفی ظرفیت های گردشگری استان قزوین چندین موضوع به صورت کارویژه به طور همزمان دنبال می شود، اظهار داشت: مناسبت سازی و رویدادسازی یکی از موضوعاتی است که می تواند به تقویت گردشگری استان کمک کند، موضوعی که نمونه کوچک آن را در آیین پنجاه‌به‌در که مخصوص مردم قزوین است، مشاهده کردیم و در آن روز تعداد زیادی از گردشگران مطرح کشور در استان حضور پیدا کرده و از برخی خدمات مانند تاکسی هوایی استفاده کردند.

وی با بیان اینکه  تأمین زیرساخت ها هم در این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است و اگر توجه نکنیم در دور باطلی گرفتار می شویم، افزود: برای کسانی که می‌خواهند در حوزه های گردشگری و فرهنگی سرمایه گذاری کنند، تسهیلاتی را در زمینه مجوز و سایر موضوعات نظر بگیریم تا برای آنها ورود به این عرصه توجیه اقتصادی داشته باشد.

استاندار قزوین گفت: فرودگاه قزوین یکی دیگر از موضوعاتی است که می تواند در راستای تقویت گردشگری استان موثر باشد، موضوعی که برای تحقق آن اقداماتی در حال انجام  است و اگر به نتیجه برسد گشایش زیادی را ایجاد خواهد کرد.

 

 

کدخبر: 801460 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟