رویکرد پیشگیرانه و علاج بخشی، ۲ برنامه استان قزوین برای مدیریت ساختمان های ناایمن

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین، مهدی رجحانی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین در زمینه اقدامات استان قزوین در زمینه شناسایی ساختمان های ناایمن اظهار داشت: مدیریت استان در خصوص ساختمان های ناایمن و مسئله دار ۲ رویکرد اساسی و متفاوت را به صورت همزمان پیگیری می کند تا برای مدیریت این موضوع به یک تصمیم روشن و درست برسد و این اقدامات را در فرصت های مناسب به سمع و نظر مردم برساند.

وی با بیان اینکه رویکرد نخست، پیشگیرانه است، افزود: این رویکرد به این جهت دنبال می شود تا شاهد تکرار احداث ساختمان‌های مسئله دار و به مخاطره افتادن سرمایه های استان نشویم.

رجحانی اضافه کرد: برای اجرای این رویکرد کارگروه ویژه‌ای با حضور دستگاه های مختلف برای بازنگری فعالیت های اجرایی احداث ساختمان در حوزه طراحی، اجرا، نظارت و سایر اقداماتی که در استان دنبال می شود، برگزار شده و این کارگروه وظیفه پیگیری موضوعات مرتبط را دارد و در صورتی که نقص و اشکالی مشاهده شد، این نواقص در مسیر اصلاح قرار خواهد گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: این کارگروه همچنین طریقه صدور پروانه در استان را بررسی و تخلفات رایج ساختمانی را ساماندهی می کند به نحوی که امتیازات قابل قبول در فرایند صدور پروانه اعطا گردد و عبارت تخلف قابل خرید از فرهنگ مهندسی حذف شود.

 وی با بیان اینکه رویکرد دیگر ساماندهی ساختمان های مسئله دار در استان را می توان رویکرد علاج بخشی نامگذاری کرد، اظهار داشت: در این رویکرد، کارگروه ویژه‌ای برای شناسایی ساختمان های مسئله دار استان تشکیل و در وهله نخست این ساختمان ها شناسایی و سپس براساس چک لیست بازدید و اصول فنی غربال‌گری و به ترتیب اولویت ساختمان ها را فهرست می کند.

رجحانی گفت: پس از فهرست ساختمان های ناایمن براساس اولویت، مرحله ارزیابی تکمیلی انجام، عیوب آنها و راهکار مواجهه با آن بررسی و بنا به مشکل،  دستورالعمل هایی مبنی بر تخلیه یا اجرای اقدامات تکمیلی علاج بخشی اتخاذ می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین اضافه کرد: در تلاش هستیم کل این فرآیند در چند ماه انجام، ساماندهی و به یک وضع روشن تری در این خصوص برسیم.

 

کدخبر: 797730 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟