با واحدهای تولیدی متخلف در حوزه قوانین کار برخورد خواهیم کرد

به گزارش خبرنگار رکنا از مشهد، محمدامین بابایی مدیرکل استان در این دیدار گفت:حمایت از جامعه کار و تلاش از رویکردهای این اداره کل و وزارت متبوع بوده و همواره بر این امر مهم تاکید داشته ایم. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان افزود: تمام پیشنهادات شما را مدنظر قرار خواهیم داد و بازخورد نظرات شما برای ما، به عنوان ادامه مسیر خواهد بود و حتما از نظرات مختلف استقبال خواهیم کرد. 

وی در خصوص استفاده از امکانات ورزشی این اداره کل گفت: براساس قانون، یک نرخ مصوب جهت تخفیف جامعه کار و تلاش در نظر گرفته شده و این مجموعه با تخفیف فوق در خدمت تمام بیمه شدگان تامین اجتماعی خواهد بود و این افراد می توانند از این خدمات بهره مند شوند، انتظار ما این است که اطلاع رسانی استفاده از خدمات ورزشی توسط خانه کارگر نیز به بیمه شدگان تامین اجتماعی صورت گیرد. 

بابایی با اشاره به اینکه معتقدیم اولین بخش نظارت در حوزه تولید، نظارت خود جامعه کارگری است، ادامه داد: خوشبختانه با بازرسی ها و نظارت های صورت گرفته، درصد بسیار بالایی از واحدهای تولیدی قوانین و مقررات کار را رعایت می‌کنند، با این حال اگر باز هم موردی از تخلف در واحد تولیدی به ما گزارش شود حتما یه آن واحد برخورد خواهیم کرد. 

وی همچنین افزود: مسوولان و هیات اجرایی خانه کارگر در راستای حمایت از جامعه کارگری و ارتقای این عزیزان هر پیشنهادی داشتند به این اداره کل اعلام کنند و ما نیز در حد اختیارات خود در این راستا قدم برمی‌داریم. زیرا اعتقاد داریم حمایت از کارگران و سربازان تولید منجر به شکوفایی ملی و بهره وری تولید کشور خواهد شد. قطعا تعامل این اداره کل با خانه کارگر ارزشمند است و ثمرات خوبی خواهد داشت. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: خانه کارگر نسبت به شناسایی افراد جامعه هدف که از حداقل درآمد و معیشت برخوردار هستند، اهتمام ورزد و این افراد را به این اداره کل معرفی کند تا از حمایت های لازم در حد اختیارات بهره مند شوند. 

حسن رسولی دبیر اجرایی خانه کارگر در این دیدار گفت: یکی از درخواست های ما، استفاده از ظرفیت طرفین خصوصا در مباحث آموزشی در راستای حمایت از جامعه کارگری است.

وی ادامه داد: هم اکنون خانه کارگر ۳۳۵ هزار عضو دارد که این افراد می توانند از خدمات مختلف این تشکلات در سراسر کشور استفاده کنند، انتخاب اعضای هیات اجرایی این تشکل نیز براساس انتخابات و در یک فرآیند مشخص شفاف صورت می گیرد.

رسولی گفت: ماه گذشته فقط در مشهد به بیش از ١۵ هزار مراجعه کننده داشتیم که نشان از حجم کاری بسیار بالای این تشکلات دارد. 

وی با بیان اینکه کانون بازنشستگان استان بیش از ١٧٠ هزار نفر عضو دارد گفت: تشکلات خانه کارگر احساس می‌کند که به کمک اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیاز دارد و متقابلا اگر خدمتی از این تشکلات برای اداره کل نیز ساخته باشد با تمام توان حاضر به ارائه آن هستیم.

کدخبر: 796430 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟