مدیریت شهری، خود را وقف خدمت به مردم کند

به گزارش رکنا از لرستان، حجت الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرستان خرم آباد در پنجاه و هفتمین جلسه رسمی شورای شهر خرم‌آباد، گفت: مدیریت شهری با همت مضاعف و کار مضاعف خود را وقف خدمت به مردم کند.

وی افزود: سابقه شهرداری در خرم آباد به یک قرن می رسد که در آغاز شهرداری خدمت رسانی فقط به دو محله صورت می گرفت که با گسترش شهر طبیعتاً این خدمت‌رسانی گسترش پیدا کرده است.

 امام جمعه شهرستان خرم آباد بیان کرد: وظایف عمرانی، احداث پارک ها، توسعه معابر، تنظیف، رفع سد معبر، تعیین محل ها برای جمع آوری نخاله، اتخاذ تدابیر موثر برای رفع خطر سیل و آتش سوزی از کارهای موثر شهرداری است.

 حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به اینکه در پرداخت عوارض اگر این امر محقق نشود اداره شهر امکان پذیر نخواهد بود، اظهار کرد: سازمان ها و ادارات دولتی که عوارض و بدهکار به شهرداری هستند باید در بودجه سنواتی خود این هزینه را مشخص کنند و بدهی خود را به شهرداری پرداخت نمایند تا بتوانند خدمات خوبی را در سطح شهر انجام دهند.

 وی اضافه کرد: شهر خرم‌آباد با قدمت تاریخی و تمدن، چشمه های گوناگون، تپه های متعدد، آبشارها، غارها، آثار باستانی حکایت از تاریخ و تمدن خرم آباد را دارد.

وی عنوان کرد: با گذشت تاریخ اتفاقاتی در مرکز شهر صورت گرفته که به این مجموعه ها آسیب زده و در مجموعه کیو، زیباکنار ،تپه شهدا ،برج های دوقلو و باغ فلاحت باید به یک منطقه گردشگری خوب تبدیل می شد.

حجت الاسلام شاهرخی ادامه داد: برای درختان در سطح شهر پلاک و شناسنامه ثبت شود و ارزش درخت به هزینه نیست و با پول خریدنی نیست و درختان سر به فلک کشیده هویت استان هستند.

 نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: بر طبق آمار در سراسر کشور بیش از 1300 شهرداری وجود دارد و مجموعه افرادی شاغل در شهرداری حدود 300 هزار نفر می باشد که حدود یک هزار و 200 نفر با اخذ آرا موفق به خدمت در عرصه شورای اسلامی شهر و روستا در سراسر کشور شده اند.

وی ادامه داد: مجموعه شهرداری ها و دهیاری ها و شورای اسلامی شهر و روستا به عنوان متولی ارائه خدمات عمومی و مدیریت بخش از امور شهری و روستایی در خدمتگزاری  که موجب رفاه و آسایش مردم شوند تاثیرگذار هستند.

 حجت الاسلام شاهرخی بیان کرد: رضایت مردم و اعتماد به مردم اصل اساسی در همه سازمان‌ها و ادارات است که اگر اغلب مردم اگر از  ادارات و سازمانی نارضایتی داشته باشند نشان دهنده این است که آن اداره یا سازمان با اهداف اسلامی فاصله دارد.

وی با اشاره به سلامت اداری در ادارات و سازمانهای استان افزود: در مواقعی که مردم در سختی و تنگناها هستند ما بهترین مردم را داریم و بحث سالم سازی و ارتقا سلامت اداری بحث مهمی است که باید در اولویت قرار بگیرد.

وی در پایان گفت: همه ما و مردم باید شهرداری را در انجام مأموریت‌های آن یاری کنیم و سازمان‌ها و ادارات بدهکاری خود را به شهرداری پرداخت کنند.

مهدی زکی‌پور/ لرستان 

کدخبر: 795179 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟