پادگان 07 به عنوان یک میراث ارزشمند برای لرستان باید حفظ شود

به گزارش رکنا از لرستان، حجت الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی در خطبه های نماز جمعه این هفته در مصلای الغدیر خرم آباد،گفت: ارتش جمهوری اسلامی و لشکر84 استان خود را فدای ملت می داند و مردم هم خود را فدای ارتش می دانند و بهترین فرزندان این استان در ارتش جمهوری اسلامی تقدیم انقلاب شدند و به شهادت رسیدند و در این راستا مسوولان استان باید شرایطی را فراهم کنند تا جایگزین پادگان 07 ارتش جمهوری اسلامی پرداخته شود و این مکان فرهنگی به عنوان یک میراث ارزشمند برای استان باقی بماند و از تبدیل شدن آن به برج های ساختمانی خودداری شود.

 

وی ضمن گرامیداشت ولادت امام رضا(ع) بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در حرم امام راحل سخنان مبسوطی فرمودند و به بیان خصوصیات منحصر به فرد امام خمینی (ره) و ویژگی های مکتبی ایشان پرداختند و الگویی را که به عنوان جمهوری اسلامی برای اداره کشور ارائه شده بود را ترسیم کردند.

 

وی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: پس از جنگ تحمیلی در هر جایی که با برنامه ورود شده است موفق بوده ایم و مشکلات کنونی در سایه ضعف های گذشته بوده و باید تلاش کرد که این مشکلات رفع شود.

 

وی با بیان اینکه باید دقت نمود که دشمن نتواند از کاستی ها و ضعف ها سو استفاده کند، ادامه داد: در فضای مسالمت آمیز اگر اعتراض و انتقادی باشد بیان می کنند و در بیان انتقادها رخنه ای برای دشمن نباید به وجود آورد.

 

امام جمعه خرم آباد عنوان کرد: آخرین موضوعی که نشان دهنده استحکام لایه های گوناگون در کشور است فضای سرود ملی سلام فرمانده در سطح کشور است که در استان ما نیز در روزهای گذشته اجرا شده و فردا نیز اجرا خواهد شد و این حضور تنفر میلیون ها نفر از خیانتکارانی است که همراه و همگام با دشمن در جشنواره فیلم کن به مقدسات مسلمانان اهانت کردند.

 

وی افزود: این اجتماعات بیعت با امام زمان (عج) و سپس با رهبر معظم انقلاب است که اقشار مختلف مردم ایران در این مراسم ملی و مذهبی حضور خواهند داشت.

 

حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی اظهار داشت: این دولت به وعده ها باید عمل کند و قرار بود چهار قلم از کالاها افزایش قیمت داشته باشد ولی اکنون افزایش قیمت برای بسیاری از کالاها رقم خورده است و دولتی که رییس جمهورش صادق الوعد است و علم مبارزه با فساد و مفسدین به دست گرفته است باید با همین القاب باقی بماند و مانع افزایش قیمت ها شود و حتی برخی از وزرا اعلام کردند که بعد از اجرای حذف ارز ترجیحی قیمت ها کاسته می شود.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: مردم درخواست دارند که دولت مانع افزایش قیمت ها شود بلکه قیمت های افزایش یافته را به گذشته برگرداند و همانطور که اعلام شده است که چهار میلیون مسکن ساخته می شود و بیش از 80 هزار مسکن سهمیه لرستان است در خصوص اشتغال هم مقامات استانی تعداد شغل های پایدار ایجاد شده را اعلام کنند.

 

وی افزود: مردم لرستان درخواست دارند که مسوولان در تولید و اشتغال و رفع بیکاری در سطح کشوری و استانی سرعت عمل بیشتری داشته باشند و مشاور ریاست بنیاد شهید در سفر به لرستان برای اشتغال بیش از 2 هزار نفر از فرزندان شهدا و هفت هزار نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران باید برنامه های مدون و اجرایی اعمال کنند.

 

امام جمعه خرم آباد تاکید کرد: مردم درخواست دارند که شهرداری و شورای اسلامی شهر برج 2 قلوی میدان 22 بهمن را تعیین تکلیف کنند و کارخانه ها و کارگاه های تعطیل شده و نیمه فعال را به خط تولید برگردانند.

 

وی افزود: حجاب و عفاف از ضروریات دین است و بیانگر نجابت و شرافت و کرامت بانوی مسلمان است و مردم لرستان متدین هستند و بانوان لرستان متدینه و مومنه هستند و حجاب حفظ و مصونیت از آسیب ها است و پوشش چادر برگرفته از حجاب و عفاف صدیقه طاهره است بیانگر و شرافت و عزت بانوی مسلمان است.

 

وی اظهار داشت: مکان ارزشمند و بدون حفاظ مورد طمع افراد فاسد و بدسرشت قرار می گیرد و اگر حجاب و عفاف برای زن و مرد ناقص بود سبب آسیب های جبران ناپذیر می شود و خودآرایی و لباس های خلاف شئونات اسلامی در خیابان ها و معابر آثار منفی برای بانوان دارد و آنان را از جایگاه عزت تنزل می دهد. 

 

وی بیان کرد: بانوان مومن لرستان به دوران قبل از انقلاب اسلامی بازنخواهند گشت و دستگاه های اجرایی مربوطه باید در این راستا اقدام کنند و امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه همگانی است .

 

مهدی زکی پور/لرستان

کدخبر: 790418 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟