سرقت، توهین، ضرب و جرح عمدی، نگهداری مواد مخدر و کلاهبرداری جزو پنج جرم پرتکرار استان قزوین است

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین، علی فولیان روز پنجشنبه در شورای پیشگیری از وقوع جرم استان قزوین، افزود:سال گذشته ۳۹ عنوان برنامه پیشگیرانه را در این شورا مصوب کردیم که ۱۰۰ درصد اجرا شد ولی میزان اثربخشی این برنامه ها باید از سوی مرکز اعلام شود.

وی افزود: سال گذشته ۶ نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم با ۲۲ دستور جلسه و ۲۸۱ مصوبه با تمرکز بر جرایم اولویت دار در استان قزوین برگزار شد که به ۸۰ درصد از مصوبات آن عمل شده و طرح های ابتکاری مثل صیانت از منابع آبی، ممنوعیت زباله گردی کودکان و کودک همسری را در قزوین برای اولین بار اجرا کردیم.

فولیان گفت: پیشگیری از وقوع جرم، امری فراسازمانی و فرادستگاهی و همان اجرای عدالت است و علاج واقعه قبل از وقوع می باشد و از واکنش سرکوب گرایانه که منتهی به شکست شده کارآمدتر است.

وی خاطرنشان کرد:  پیشگیری از وقوع جرم در کنترل پرونده‌ها و کاهش جرایم نقش دارد و از نظر اقتصادی نیز کم هزینه تر از اعمال مجازات است و موجب نظم و آرامش اجتماعی و ارتقای امنیت در جامعه می‌شود.

این مسوول افزود: اصل مشارکت آحاد جامعه، دستگاه ها و سازمان ها و مردم و نخبگان در تحقق اصل پیشگیری مهم است و ساختار شورای پیشگیری از وقوع جرم استان نیز نظارتی و مدیریتی است.

فولیان گفت: هماهنگی میان دستگاه های استان مطلوب است و مدیران به مسوولیت اجتماعی خود در این زمینه واقف هستند تا شاهد کاهش آسیب ها باشیم.

 

کدخبر: 793045 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟