آغاز نهضت جهادی توسعه فیبر نوری در قزوین

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین، مجید سلطانی روز سه شنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی نهضت جهادی توسعه فیبر نوری استان قزوین تاکید کرد: توسعه فیبر نوری سال هاست که در کشور ما توسط شرکت مخابرات ایران آغاز شده اما متاسفانه روند توسعه ای آن بسیار کند بوده است.

وی ادامه داد: براساس برنامه ریزی های انجام شده برای سال ۱۴۰۱ علاوه بر کارها و طرح های معمول در این حوزه، برنامه هایی نیز به صورت جهادی آماده شده که امروز توسعه شبکه فیبر نوری در استان قزوین را به عنوان یکی از این برنامه ها شاهد هستیم.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده، اظهار داشت: این بیانیه دارای کلید واژه های بسیار مهم و اساسی است که سرعت عمل و ابتکار از جمله آنها بوده که نمونه اجرایی آن را امروز از سوی این شرکت در استان قزوین شاهد هستیم و کار صورت گرفته تا حدود بسیار زیادی با این بیانیه همخوانی دارد.

سلطانی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنان سال های دور و نزدیک خود از عبارت هایی با عنوان کارزار اقتصادی، اتاق جنگ با ایران در خزانه داری آمریکا و در نهایت نامگذاری سال با عنوان تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین استفاده کرده و به ما فهماندند که باید از همه داشته های خود به صورت خالص در جهت رشد و پیشرفت کشور به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.

وی ادامه داد: باید از خود سوال کنیم امروز چرا تنها ۲۵ درصد از ظرفیت فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) کشور باید فعال باشد و اکثر واحدهای این حوزه نیز تعطیل باشند؟ علت آن این بوده که شرکت مخابرات ایران به عنوان پیشران شرکت های دانش بنیان متاسفانه در سال هایی که باید رو به جلو می رفته، ضعیف عمل کرده است.

این مسوول با بیان اینکه در حوزه مدیریت جهادی ۲ موضوع تفکر و اقدام باید مورد توجه جدی قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: مدیران ما باید در ابتدای کار تفکر جهادی داشته باشند و اگر در زمان جنگ تحمیلی با بضاعت و داشته های اندک خود مبارزه و دفاع کردیم تنها به این خاطر بود که مدیران ما دارای این نوع تفکر بودند و بدون شک اگر تفکر جهادی در جامعه حاکم باشد، به طور طبیعی اقدامات ما نیز جهادی خواهد بود.

این مسوول خاطرنشان کرد: مدیران دستگاه های اجرایی باید همانند دوران دفاع مقدس جهت اجرای برنامه و سیاست های خود دارای تفکر جهادی باشند.

سلطانی خاطرنشان کرد: یکی از موارد مهمی که شرکت مخابرات ایران قصد توسعه و سرمایه گذاری در آن را دارد، بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات است و به توصیه مقام معظم رهبری که باید در کارهای اقتصادی همه کمک کنند، این مساله حایز اهمیت بوده که بدون مشارکت و حضور مردم توسعه و رشد اقتصادی صورت نمی پذیرد.

 

 

کدخبر: 792350 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟