آغاز برداشت گیلاس از باغات استان قزوین

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین، محمد پیله فروش افزود: پیش بینی می شود: حدود ۲۵ هزار تن گیلاس از این میزان سطح باغات برداشت شود.

وی اضافه کرد: استان قزوین با سطح زیرکشت ۳۷۵۰ هکتار باغات گیلاس شامل ۲۰۰ هکتار غیربارور و ۳۵۵۰ هکتار بارور جزو ۳ تا ۴ استان برتر تولید کننده گیلاس کشور با تولید متوسط سالانه ۳۵ الی ۴۰ هزار تن است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بیان کرد: در سال جاری عملکرد محصول گیلاس با توجه به تغییرات اقلیمی ( شامل نوسانات آب و دمایی و سرمازدگی) از متوسط ۱۲ تن سال های پیش به ۷ تن در هکتار کاهش یافته است.

‌ وی گفت:  ارقام کشت شده گیلاس در باغات استان ؛ ارقام زودرس و شصتک که برداشت آن به پایان رسیده و ارقام تکدانه مشهد، خوشه ای سیاه، زرد دانشکده و صورتی که عملیات برداشت آن از نیمه دوم خرداد ماه آغاز شده است.

پیله فروش عنوان کرد:  عمده گیلاس تولیدی استان در منطقه الموت می باشد که می توان به الموت غربی شامل رجایی دشت، قسطین رود، کتکان، هریف و همچنین در مناطق سردسیرتر مانند درگ، سیمیار، تنوره و خشکچال اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد:  با توجه به کیفیت مناسب گیلاس های تولیدی در باغات این استان، اکثرا این محصول به استان های همجوار مانند تهران و گیلان صادر می شود.

 

کدخبر: 791903 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟