تبلیغات عرضه و استعمال دخانیات ممنوع است

به گزارش رکنا از قم، علی اصغر سلطانی در جلسه کارگروه ساماندهی صنوف عرضه کننده محصولات دخانی که در دادسرای قم با حضور نمایندگان نهادهای مسئول برگزار شد اظهار داشت: بر اساس مواد ۴ و ۱۰ قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات و مواد ۲ تا ۶ آئین نامه اجرایی همین قانون، هرگونه تبلیغات محصولات دخانی در سطح شهر و فضای مجازی به هر نحو ممنوع و جرم تلقی می گردد.

وی بر فعال شدن دبیرخانه و دستگاه‌های مسئول در این حوزه تأکید کرد و گفت: دسترسی آحاد جامعه به مواد دخانی در سطح شهر باید محدود گردد.

معاون حقوق عامه دادستانی با تأکید بر جایگاه فرهنگی استان قم و فضای معنوی شهر مقدس قم به عنوان حرم اهل بیت (ع) گفت: مراکز مجاز فروش مواد دخانی باید از حرم مطهر، نهادهای فرهنگی و مراکز آموزشی فاصله داشته باشند و سازمان صمت با همکاری دستگاه‌های تابع، مسئول بازرسی و نظارت در این حوزه است.

سلطانی با اشاره به اینکه هیچ تابلوسازی حق ساختن تابلوی تبلیغات مواد دخانی را ندارد، تصریح کرد: با عنایت بر جرم بودن تبلیغات دخانیات، برای جمع‌آوری تابلوهای تبلیغاتی و صفحات مجازی تبلیغی مهلت تعیین و ابلاغ شده است و در صورت مشاهده تخلفات، پیگیری و برخورد قضایی در این خصوص صورت می گیرد.

نظری / قم

کدخبر: 788741 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟