آغاز طرح نظارت بر بازار شب یلدا در قم

به گزارش رکنا از قم، احمدرضا سمیعی نسب ، در پاسخ به سئوالی مبنی بر اقدام‌های صورت گرفته به منظور نظارت بر قیمت کالاهای مختلف در آستانه شب یلدا اظهار داشت: با توجه به هماهنگی‌هایی که با دستگاه‌های ذیربط و مرتبط با این موضوع انجام دادیم، از امروز گشت‌های مشترک بازرسی را با حضور بازرسان سازمان جهادکشاورزی، صنعت ، معدن و تجارت ، اتاق اصناف، بسیج و تعزیرات حکومتی شروع کردیم.

 

وی همچنین ادامه داد: این نظارت‌ها روی چهار کالای اساسی که در این ایام مصرف بیشتری دارند، متمرکز می‌باشد.

 

سمیعی نسب در ادامه این کالاها را میوه و تره‌بار، آجیل و خشکبار، شیرینی‌جات و کالاهای اساسی نظیر مرغ و تخم مرغ، روغن و برنج و شکر ذکر کرد و گفت: این نظارت‌ها بر روی مراکز تامین این کالاها و همچنین عرضه و توزیع آنها با دقت کافی اِعمال و اگر تخلف و گران فروشی نیز اتفاق افتاده باشد، مطابق قانون با واحد متخلف برخورد می‌شود.

 

سمیعی نسب خاطرنشان کرد: با هماهنگی که با تعزیرات حکومتی انجام دادیم، رئیس شعبه به صورت سیار حضور پیدا می‌کند و اگر نیاز باشد در خصوص تخلف‌های مهم، همان جا در محل رای را صادر و برخوردهای بازدارنده نیز با متخلف انجام خواهد شد.

 

 وی همچنین در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا دولت مراکز خاصی را برای عرضه کالاهای شب یلدا تعیین کرده است؟ نیز بیان داشت: در موضوع کالاهای اساسی شبکه عرضه کالا شامل مراکز و مجاری مشخص شده و واحدهای صنفی و فروشگاه‌های منتخب، و در بحث سایر کالاها نیز واحدهای صنفی پروانه‌دار و دارای مجوز هستند و اگر از قیمت‌های مجاز تخطی کنند، با واحدهای متخلف برخورد صورت می‌گیرد.

 

وی تاکید بر اینکه مردم به محض مشاهده هرگونه تخلفی از واحدهای صنفی آن را از طریق شماره ۱۲۴ به ستاد خبری سازمان صنعت ، معدن و تجارت اطلاع دهند، یادآور شد: کلیه واحدهای صنفی مکلف هستند، بر روی کالاهای خود اتیکت که بر روی آن قیمت درج شده را نصب و به مشتری فاکتور ارائه دهند، چرا که یکی از راهکارهای موثر در جلوگیری از تخلف گران‌فروشی به شمار می‌آید.

 

سمیعی نسب در بخش پایانی سخنان خود بیان کرد: یکی از دلایلی که ما از پتانسیل بسیج برای طرح‌های بازرسی استفاده می‌کنیم، گسترش چتر نظارتی بر فعالیت و عملکرد اصناف است، مردم نیز تخلف‌ها را گزارش دهند تا مشکل‌های کمتری را در خصوص کنترل بازار و قیمت‌ها داشته باشیم.

ظری / قم

کدخبر: 752711 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟