باید وقف را به زیبایی در جامعه تبیین کرد

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین، علیرضا هوشیاربا حضور در استان قزوین ضمن دیدار با حجت الاسلام سیدمصطفی مجیدی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین و معاونین و کارکنان این اداره کل از پروژه باغ پنج هکتاری کشت بافت انگور موقوفه مرحوم عنایت الله بوئینی در شهرستان بوئین زهرا بازدید کرد و اظهار داشت: یکی از عوامل ماندگاری موضوعات دینی، وقف است و در منابع فقهی کتاب الوقف وجود دارد که نشان دهنده اهمیت این موضوع است.

هوشیار در خصوص وظایف سازمان اوقاف در قبال موقوفات هم اظهار داشت: اوقاف نسبت به موقوفات سه وظیفه حفظ عین، ایجاد درآمد از موقوفه و اجرای نیات واقفان را دارد.

معاون مدیریت منابع و پشتیبانی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: می‌توان با سرمایه گذاری و احیا موقوفات از آنها درآمدزایی کرده و با این کار آنها را توسعه داده و حفظ کنیم.

وی بیان کرد: می‌توان این کار را با درآمد خود موقوفه یا با مشارکت بخش خصوصی انجام داد که این امر باعث ایجاد اشتغال خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین هم در این بازدید گفت:در این باغ، ۲ نوع انگور در پنج هکتار و چهار قطعه با فناوری های نوین کشت می شود که با این کار به نوعی از دستاوردهای بومی ایرانی و استانی حمایت شده و موجب اشتغالزایی بومی در این منطقه به صورت موقت و دائمی شده است.

این مسوول گفت: چنین پروژه هایی امید و نگاه مردم را به وقف تغییر می دهد که بسیار اهمیت دارد و منجر به اعتماد هر چه بیشتر مردم به موضوع وقف می شود.

 

کدخبر: 787985 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟