شهرداری‌های استان قزوین برای ایجاد درآمد پایدار تلاش کنند

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین، محسن اسماعیلی افزود: رشد روز افزون شهرنشینی، هزینه شهرداری ها را  افزایش داده و از طرفی اتکای بیش از حد منابع شهرداری ها به جرائم و عوارض موجب ناپایداری در تامین منابع مالی و در نتیجه کمبود اعتبارات برای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان شده است که همین موضوع اجرای اکثر طرح ها و برنامه های شهری را با مشکل جدی مواجه می‌کند.

وی گفت: افزایش حجم تقاضا برای خدمات شهری، شرایط کار برای متولیان امور شهری را در این شرایط دشوار کرده و بر همین اساس امروزه توجه به راهکارهای فعال برای تامین منابع مالی جدید برای شهرداری ها بیش از پیش احساس می شود.

اسماعیلی اضافه کرد: هرچند منابع مالی شهرداری ها به شکل های مختلف قابل حصول است اما همه آنها از خصوصیات درآمدهای پایدار برخوردار نیست و شهرداری ها نیازمند منابع جدید پایدار، مستمر و قابل وصول هستند تا بتوانند پاسخگوی هزینه‌های رو به افزایش خود باشند.

مدیرکل  دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین اظهار داشت: تجربه شهرداری های پیشرو در زمینه شیوه کسب درآمد و تامین هزینه های شهر حاکی از انجام مطالعات گسترده در زمینه های دستیابی به راهکار های کارآمد برای تامین منابع درآمدی جدید است.

وی گفت: به منظور برون رفت از وضع موجود، شایسته است تا شهرداری ها ظرفیت های محلی موجود در محدوده و حریم شهر برای ایجاد درآمد پایدار را شناسایی کرده و بر اساس دستورالعمل های ابلاغی در حوزه های بودجه و سرمایه گذاری اقدام نمایند.

استان قزوین ۲۸ شهر و شهرداری دارد.

 

کدخبر: 785680 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟