‍ ‍ نظارت دقیق و مستمر لازمه ایمن سازی ساختمان ها و مجتمع های مسکونی

به گزارش خبرنگار رکنا در قزوین ، صالحی با اشاره به ضرورت ایمن سازی ساختمان ها بیان کرد: قوانین و آئین‌نامه‌های لازم در بحث ایمن سازی ساختمان ها تدوین شده است و دستگاه های ذیربط مکلف اند بر اجرای آن نظارت داشته باشند اما متاسفانه وقوع حوادث ناگوار مختلف از جمله انفجار، آتش سوزی ، زلزله و غیره طی سالهای اخیر نشان دهنده این موضوع است که اخطارهای ارائه شده برای ایمن سازی ساختمانها و مستحدثات اثر بخشی لازم را نداشته است.

به گفته این مقام مسئول : در ساختمان هایی که توسط تعاونی ها احداث می شوند باید قبل از تحویل به مالکین، مشکلات آنها توسط پیمانکاران و کارفرمایان، قبل از صدور پایانکار مرتفع و نسبت به کنترل و اخذ استانداردهای لازم سازه، تاسیسات و ... اقدام نمایند و در صورت عدم همکاری، شهرداریها می توانند از صدور پایانکار خودداری و برابر مقررات اعمال قانون نمایند.

صالحی در ادامه خاطر نشان کرد: کارفرمایان و بهره برداران مسئولیت اصلی تامین ایمنی و حفاظت فنی در محیط های کاری، همچنین اجرای مقررات و ضوابط فنی و بهداشتی را دارند و شهرداری ها و دستگاه های نظارتی موظفند باتوجه به بازدیدهای دوره ای خود موارد مربوط به ایمن سازی را تذکر داده و در صوت بی‌توجهی به تذکرات گزارش آن به دستگاه قضایی ارجاع و کارفرمایان و بهره برداران را ملزم به ایمن سازی نمایند.

وی در پایان حفاظت از جان و مال مردم را از وظایف مهم تمامی دستگاه های نظارتی از جمله شهرداری ها دانست و خواستار نظارت مستمرو بیش از پیش آن ها بر ایمن سازی سازه ها و ساختمان ها برای پیشگیری و کاهش اتفاقات ناگوار و جبران ناپذیر شد .برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 623910 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟