توجه به تولید دانش بنیان حرکت به سمت صنعت سبز را شتاب می‌دهد

به گزارش رکنا در استان همدان،  سیده مریم محمدی در دیدار با نماینده ولی فقی در استان و امام جمعه همدان، افزود: چنانچه صاحبان صنایع به سوی توسعه پایدار و تولید فناورانه بر اساس تکنولوژی روز حرکت کنند، آلودگی های کمتری به مردم و محیط زیست تحمیل می شود.

وی همکاری و همراهی مردم، مسئولان و صنایع را از ملزومات حفظ محیط زیست دانست و اظهار داشت: رهبری معظم انقلاب در نشست اخیر با دانشجویان به نوسازی صنایع اشاره داشتند که با توجه به شعار سال این رهنمودها، چراغ راهی برای حفظ محیط زیست است.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان تاکید کرد: به روز شدن صنایع و حرکت آنها به سمت تولید دانش بنیان و فناوری های روز، میزان آلایندگی زیست محیطی ناشی از فعالیت صنایع را کاهش می دهد.

محمدی گفت: کارکنان محیط زیست با کمترین حقوق و مزایا و با تلاش جهادی عرصه های طبیعی و حیات وحش استان را حراست و حفاظت و وضعیت آلاینده ها و آلودگی ناشی از فعالیت های انسانی را رصد و کنترل می کنند.

وی موضوع محیط زیست را یک مسئله فرابخشی دانست و گفت: سیاست های کلی مقام معظم رهبری در حوزه محیط زیست یک نقشه راه است که اگر همه مردم و مسئولان استان به این نقشه راه توجه کنند، تخریب محیط زیست صورت نمی گیرد.

به گفته وی، سیاست های کلی محیط زیست با تاکید بر موضوعاتی چون ایجاد نظام یکپارچه ملی محیط زیست، مدیریت هماهنگ و نظام‌مند منابع حیاتی، جرم انگاری تخریب محیط زیست، تهیه اطلس زیست بوم کشور ، تقویت دیپلماسی محیط زیست وگسترش اقتصاد سبز و نهادینه سازی فرهنگ و اخلاق محیط زیست به سران قوا ابلاغ شده است.

استان همدان دارای ۶ منطقه حفاظت شده و ۱۳ منطقه شکار ممنوع بوده و تاکنون ۳۰۷ گونه جانوری در این استان شناسایی شده است.

 

کدخبر: 776354 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟