به گزارش رکنا، سیدعادل عربی، اظهار کرد: تالاب شیرین‌سو در حال حاضر آب داشته و پرندگان نیز در این تالاب حضور دارند.

وی با بیان اینکه تالاب‌های فصلی استان در حال حاضر خشک هستند، تصریح کرد: تالاب آق‌گل و چمشور در تابستان خشک هستند اما تالاب‌های انسان‌ساز مانند سد اکباتان و آبشینه آب داشته و پرندگان بومی و محلی در آنها حضور دارند.

عربی با اشاره به اینکه داستان تکراری عدم تأمین حق‌آبه تالاب آق‌گل همچنان پابرجاست، یادآور شد: منبع تأمین آب تالاب در استان مرکزی قرار دارد و مسئولان این استان هیچ عرقی نسبت به این تالاب ندارند، درحالی که اگر تالاب منشأ ریزگرد شود، همه متأثر خواهند بود.

کاهش 30 درصدی آب تالاب پیرسلمان

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان در ادامه از کاهش 30 درصدی آب تالاب پیرسلمان خبر داد و افزود: تالاب پیرسلمان دائمی بوده اما در این ایام با کاهش افت سطح آب مواجه شده است.

وی با بیان اینکه درحال حاضر از تالاب پیرسلمان برای کشاورزی استفاده می‌شود، عنوان کرد: تالاب پیرسلمان الگوی بسیار خوبی برای مصرف آب و حفظ تالاب است به‌طوریکه یکی از اهداف محیط زیست منتفع شدن مردم است.

عربی با تأکید براینکه تالابی که خیری برای مردم نداشته باشد از آن حفاظت نمی‌کنند، ادامه داد: معیشت مردم منطقه از تالاب پیرسلمان تأمین می‌شود و با خشک شدن این تالاب معیشت آنها نیز به خطر می‌افتد، بنابراین مدیریت آب این تالاب به مردم منطقه سپرده شده است.

وی خاطرنشان کرد: تالاب پیرسلمان 2 هکتار وسعت دارد و کوچکترین تالاب کشور است اما معیشت ده‌ها خانوار از آن تأمین می‌شود.

کدخبر: 404786 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟