عملکرد شعب صلح‌یاران استان قزوین قابل تقدیر است/ مصالحه ۷۰ درصدی در شعبه اتاق اصناف
به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین،علی شعبانی در رسیدگی قضایی، قضات تلاش زیادی برای اجرای عدالت و قانون می کنند، تا فصل خصومت صورت گیرد، اما دستاورد فعالان حوزه صلح و سازش بدون‌شک بیش از کار قضایی است
مقام ارشد قضایی استان در ادامه بیان داشت: با صدور احکام قضایی فصل خصومت له یا علیه طرفین صورت می گیرد و شاید این شیوه مورد قبول یک طرف از اصحاب دعوا قرار نگیرد و گاهاً موجب کینه‌توزی شود و برکات مصالحه بدست نیاید، اما در صلح و سازش جلب رضایت طرفین دعوا اهمیت دارد.

شعبانی با بیان اینکه آثار و برکات مصالحه در جامعه بسیار است، اذعان داشت: یقیناً با تحقق صلح و سازش و مصالحه، امنیت روانی افراد و جامعه به حال قبل باز می گردد و شاهد تبعات بعدی و گاهاً حوادث و اتفاقات ناگوار نخواهیم بود.

این مقام مسئول یادآور شد: افزایش ورودی پرونده های قضایی آن هم در جامعه اسلامی ناخوشایند است؛ که در این راستا بر اساس سند تحول قضایی اقداماتی پیش‌بینی و در حال اقدام است و بخشی از این پرونده ها ناشی از نواقص و خلاهای قانونی و بخش دیگر به دلیل حضور افراد سودجو در جامعه و کمرنگ شدن روحیه گذشت میان افراد است و باید این موضوع فرهنگ‌سازی شود.

وی در ادامه تاکید کرد: یکی ثمرات مهم فعالیت شعب صلح‌یاران کمک به قضات محاکم است، تا با کاهش ورودی پروندها در کمال آرامش و دقت به پرونده ها و موضوعات مهمه بپردازند.

علی شعبانی اظهار داشت: بر اساس آمارها عملکرد شعب صلح‌یاران استان قزوین بسیار امیدبخش و مورد قبول و قابل تقدیر است و صلح و سازش ۷۰ درصدی در شعب صلح‌یاران اتاق اصناف نشان از اهتمام فعالان این حوزه دارد.

وی گفت: باید صنوفی که عامدانه موجب تضییع حقوق مردم شده و با تخلفات متعدد موجب افزایش پرونده های قضایی می شوند شناسایی شوند و باید با این صنوف که منشاء اختلاف میان افراد می شوند، برخورد شود.

رییس کل دادگستری استان قزوین در پایان خاطر نشان کرد: از حیث فعالیت شعب صلح‌یاران حرکت بسیار خوبی در قوه قضاییه آغاز شده و امیدواریم با گسترش این شعب در تمامی بخش ها و حوزه ها شاهد کاهش ورودی پرونده به مراجع قضایی باشیم و ضمن بهره‌مندی از برکات صلح و سازش در جامعه؛ مراجع قضایی و قضات بتواند در آرامش خاطر به اجرای قانون و تحقق عدالت بپردازند.

گفتنی است در پایان این مراسم از صلح‌یاران نمونه استان قزوین با اهداء لوح، تقدیر بعمل آمد.

 

کدخبر: 773024 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟