سیره عملی شهدا کمک به فقرا و افراد آسیب پذیر جامعه بوده است

به گزارش خبرنگار رکنا از خراسان رضوی، حجت الاسلام هراتی مطلق اظهار داشت: مسئولین به همراه مردم باید بدانند که ما امروز در قبال خون شهدای عزیزمان مدیون هستیم و باید دین خودمان را به آنان ادا کنیم.

امام جمعه شهرستان قوچان اظهار داشت: بنده وقتی وارد مزار شدم متاثر شدم که چرا مزار شهدای شهرستان یک خیابان شاید بیست متری و یا پنجاه متری باید این چنین وضعیت نابسامانی داشته باشد، مسئولین و علی‌الخصوص شهردار و شورای اسلامی شهر قوچان بدانند، این شهید جان خودش را تقدیم کرد که امروز ما و شما بعنوان مسئول ایفای نقش کنیم، آیا وظیفه ما در قبال شهدا این است؟

هراتی ضمن بیان اینکه وضعیت موجود در شأن شهدا نیست افزود: اگر این مکان مقدس را به خانواده شهدا واگذار کنیم به نحو احسن تبدیل به مکانی شایسته میکنند؛ آنگاه ما مسئولین غبطه آن را می خوریم که چرا در این مسائل برای شهدا کوتاهی کرده‌ایم.

وی تصریح داشت: رهبری انقلاب فرمودند که هرچه داریم به برکت خون همین شهدای جوان داریم، چرا به فکر این عزیزان نیستیم، آیا ما مطابق سیره شهدایمان عمل میکنیم؟ آیا به آن وصیتی که از شهدای عزیزمان داریم چند درصد جامه عمل پوشانده‌ایم؟

وی در خصوص اهمیت مطالعه وصیت شهدا گفت: به خودم، به مردم و کسانی که صدای این بنده حقیر را میشنوند بیشتر در وصیت نامه شهدا تامل کنید، مطالعه کنید و ببینید این شهدای عزیز از ما چه میخواهند.

امام. جمعه قوچان با اشاره به سخن امام راحل گفت: پنجاه سال عبادت کردیم، خدا قبول کند؛ بنده عرض میکنم پنجاه سال ریاست کردیم خدا قبول کند اما گاهی اوقات وصیت‌نامه شهدا را مطالعه و ببینیم این عزیزان از ما چه خواسته اند.

عصر امروز مراسم غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدا با حضور خانواده معظم شهدا و مسئولین در گلزار شهدای شهرستان قوچان برگزار شد.

کدخبر: 769698 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟