آغاز عملیات لایروبی چهار رودخانه شیروان

به گزارش رکنا خراسان شمالی؛ اسحاق خسروپناه روز شنبه در گفت و گو با رسانه ها اظهار داشت: با توجه به شرایط خشکسالی و احتمال وقوع سیلاب بهاره در سال ۱۴۰۱ و به منظور کاهش خسارت به اراضی کشاورزی، باغ ها، منازل مسکونی و زیرساخت ها، ۱۴ نقطه حادثه خیز رودخانه ها نیز شناسایی شده است.

وی خاطرنشان کرد: بتازگی لایروبی بازه هایی از رودخانه های شوق آباد- فیض آباد، اوغاز، قوشخانه و چلو این شهرستان به طول هفت کیلومتر و ۵۰۰ متر با ۱۲ میلیارد ریال اعتبار  از محل اعتبارات ملی و استانی آغاز شده که تا پایان بهمن ماه امسال به اتمام خواهد رسید.

خسروپناه افزود: لایروبی رودخانه‌ها یکی از مهم‌ترین مسائلی است که به هنگام بارندگی شدید می‌تواند خطر جاری شدن سیلاب را کاهش داده و از ورود آب به مناطق مزبور  جلوگیری کند و همه ساله لایروبی و ساماندهی مسیر نقاط بحرانی و حادثه‌ساز در اولویت کاری است.

در شهرستان شیروان هزار و ۶۵ کیلومتر رودخانه، مسیل و آبراه وجود دارد که از این میزان ۳۳۹ کیلومتر در مسیل های مهم و حساس قرار گرفته است که یا آب دارند و یا در حوزه مسکونی قرار دارند.

از ۳۳۹ کیلومتر از مسیل های مهم و حساس رودخانه‌های این شهرستان، تاکنون برای ۱۸۲ کیلومتر مطالعات تعیین حد بستر و حریم انجام شده و از این میزان ۱۳۸ کیلومتر نشانه گذاری شده است.

شیروان به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

 

کدخبر: 767687 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟