مامور سایبر قلابی در شیروان دستگیر شد

  سرهنگ  یوسف شاکری رئیس پلیس فتا خراسان شمالی گفت : در پی مراجعه یکی از شهروندان شیروانی به پلیس فتا شهرستان شیروان مبنی بر این‌که فردی با جعل عنوان مأمور پلیس فتا اقدام به اخاذی از شهروندان می‌کند، مراتب به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

به گزارش رکنا، او  با اشاره به اینکه مأموران با اقدامات فنی و اطلاعاتی موفق شدند در کمترین زمان متهم را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی آن را دستگیر کنند، افزود: متهم با مشاهده ادله پلیس ضمن اقرار به جرم خود، اعتراف کرد که با ترفند امنیت صفحات شبکه‌های اجتماعی و بازگردانی صفحات هک شده و نیز معرفی خود به‌عنوان افسر پلیس فتا، اقدام به جلب اعتماد کاربران و اخاذی از آن‌ها می‌کرده است.

سرهنگ شاکری با بیان اینکه متهم پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی تحویل شد، گفت: پلیس باکسانی که با غصب عنوان، قصد اخاذی از مردم را داشته باشند به‌شدت برخورد خواهد کرد، چراکه این افراد سودجو علاوه بر اجرای نیات شوم خود، بی‌اعتمادی به پلیس را در بین شهروندان به وجود می‌آورند.

رئیس پلیس فتا استان خراسان شمالی در پایان از عموم مردم خواست تا هشدار‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت مشاهده موارد مشکوک، موضوع را از طریق شماره ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی اطلاع‌رسانی کنند.

کدخبر: 742911 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟