استاندار قم: بدون تامین زیرساخت‌ها مجوز صنعتی صادر نشود

به گزارش رکنا از قم، سیدمحمدتقی شاهچراغی روز سه شنبه در سی و ششمین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، با اشاره به مشکل تامین برق برخی واحدهای تولیدی قم، بیان کرد: از آنجایی که اختیارات برق قم در دست برق منطقه ای تهران است این قبیل معضلات را باید به صورت اصولی مدیریت کنیم.

 

استاندار قم افزود: صدور پرتعداد مجوز هیچ مزیت و امتیازی ندارد، هنر در جایی است که زیرساخت ها به موقع تامین شود و استعلامات لازم در کوتاه ترین زمان ممکن انجام بگیرد.

 

وی ادامه داد: برق اضافی و بلااستفاده فروخته شده شرکت نیروی برق به واحدهای صنعتی باید برای استفاده واحدهای نیازمند آزاد شود، همچنین تا زمانی که اطمینان کامل از تامین زیرساخت هایی مانند برق و آب حاصل نشود نباید مجوز احداث هیچ واحد جدیدی صادر شود.

 

شاهچراغی تصریح کرد: توسعه و ارتقای صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی در شهرستان جعفرآباد ضرورت دارد اما احداث یک شهرک صنعتی جدید برای این مساله قابل تامل و نیازمند بررسی های میدانی و علمی است.

 

استاندار قم تصریح کرد: بنده با ایجاد ناحیه صنعتی در قاهان نیز مخالف هستم و ضرورتی برای احداث آن وجود ندارد مگر اینکه نظرات کارشناسی خلاف آن را ثابت کنند.

 

وی با اشاره به وضعیت نامشخص بخش زیادی از واحدهای گوشتی شهرک لبن، ابراز داشت: طی دو ماه آینده باید افرادی که بدون فعالیت اقتصادی از یارانه نهاده های دامی استفاده می کنند، مشخص شود.

 

حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی قم  فراتر از ۸۵هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۶۰ هزار نفر فرصت اشتغال ایجاد شده‌است.

 

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی قم  فراتر از ۸۵هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۶۰ هزار نفر فرصت اشتغال ایجاد شده‌است.

نظری / قم

کدخبر: 763640 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟