فعالیت 39 هزار و 79 واحد صنفی در قم

به گزارش رکنا از قم، محمود سیجانی بیان کرد: میزان سرمایه‌گذاری در بخش اصناف به‌صورت برآوردی به ازای هر واحد صنفی ۱۰۰میلیون تومان و به ازای هر پروانه کسب ۲.۵ نفر شغل لحاظ می‌شود که این موضوع نشان‌دهنده جایگاه اصناف در اشتغال‌زایی است.

 

وی افزود: از ابتدای سال‌جاری تا پایان آبان‌ماه، یک‌هزار و ۹۷۳ فقره مجوز فعالیت‌ صنفی در استان صادر شد.

 

وی ادامه داد: این مجوزهای صنفی در رسته‌های تولیدی و فنی و همچنین توزیعی و خدماتی با ایجاد اشتغال برای چهارهزار و ۹۳۲ تَن طی هشت‌ماه سپری شده از سال‌جاری در قم صادر شده‌است.

 

سیجانی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع لزوم حمایت از اصناف قم پرداخت و گفت: پرداخت تسهیلات مورد نیاز به متقاضیان فعال در واحدهای صنفی از جمله حمایت‌های مالی در این بخش مهم اقتصادی است که با همکاری‌ بانک‌های عامل استان انجام می‌شود.

 

وی افزود: این پرداخت‌ها از محل اعتبارات رونق تولید، تسهیلات واحدهای آسیب دیده از کرونا، تسهیلات مشاغل خانگی و تسهیلات حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار روستایی صورت گرفت و به حفظ و توسعه فعالیت اصناف استان کمک کرد.

 

وی ادامه داد: همچنین در هشت ماهه گذشته، تعداد ۱۱ جلسه کارگروه حمایت از رونق تولید در بخش اصناف استان با ۱۴ مصوبه برای رفع مشکل مالیاتی، بانکی و مشکل واگذاری زمین از سوی شرکت شهرک‌های صنعتی به واحدهای صنفی و رفع مسائل پیش‌روی برخی دیگر از اعضای اتحادیه‌های صنفی تشکیل شد. 

نظری /قم

کدخبر: 746367 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟