مهلت دو هفته‌ای به سایت پسماند سلفچگان قم

به گزارش رکنا از قم، سید محمد تقی شاهچراغی در پنجمین حضور میدانی خود در شهرستانها و بخش های استان از بخش سلفچگان قم بازدید کرد.

 

استاندار قم در این بازدید ضرورت تسریع در اجرای پروژه ها و طرح های استان را مورد توجه قرار داد و گفت: حضور مردم و خیرین می تواند به سرعت بخشیدن به حل مشکلات و موانع کمک زیادی کند و لازم است در این زمینه بسترهای لازم را فراهم کنیم.

 

وی در بازدید از سایت ۱۸ هکتاری پسماند ویژه شهرک صنعتی سلفچگان یکی از اولویت های مهم بخش سلفچگان را مسائل زیست محیطی مردم دانست و ادامه داد: در راستای صیانت از حقوق شهروندی و حفط سلامت مردم، از این تاریخ صدور هر گونه مجوز واحد های آلاینده صنعتی در سلفچگان ممنوع است.

 

شاهچراغی به مطالبه گری مردم به عنوان یک عامل نظارت عمومی اشاره و تصریح کرد: مردم باید در مورد حقوق خود مراقبت و هر گونه کاستی را از مسوولان مطالبه کنند و مدیران نیز پاسخگوی این درخواست ها در چارچوب قانون باشند.

 

وی با بیان اینکه ضعف در مدیریت سایت پسماند ویژه شهرک صنعتی سلفچگان باعث بروز مشکلات زیست محیطی متعددی شده خاطرنشان کرد: آب، خاک و هوای این منطقه با تاثیر گرفتن از آلودگی‌های زیست محیطی این سایت دچار مخاطرات بسیاری شده و زیست مردم را با مشکل مواجه کرده است که باید هرچه سریعتر به این وضعیت رسیدگی شود.

 

استاندار قم در این سفر همچنین حمایت ویژه از اقشار ضعیف همچون مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: جلسه مجزا و مختص رفع دغدغه های معیشتی این اقشار با محوریت بخشدار و حضور دهیاران و مدیران مربوطه استانی تشکیل و بصورت ویژه به موضوعات آنان رسیدگی شود.

 

شاهچراغی دستیابی به اهداف سفر در زمان بندی مشخص شده را اصلی مهم دانست و عنوان کرد: برنامه ریزی برای عمل به تعهدات دستگاه های دولتی باید تدوین شده و در موعد مقرر پاسخگوی مردم باشیم.

 

مهاجرت معکوس مورد توجه دولت سیزدهم است

 

وی ادامه داد: دولت سیزدهم توجه زیادی به زمینه سازی مهاجرت معکوس به روستاها دارد و در این راستا حمایت های لازم صورت می گیرد.

 

وی خاطر نشان کرد: همه مدیران و دست اندرکاران استان در برابر هرگونه کم و کاستی در انجام وظایف و ارائه خدمات به مردم مسوول هستند و باید پاسخگوی خواسته های مردمی باشند.

 

استاندار قم امروز همچنین از جاده دسترسی به روستای تاج خاتون نیز بازدید کرد. مسیر دسترسی به روستای تاج خاتون به طول ۷۰۰ متر و در عرض ۲۶ متر در شش سال گذشته نیمه کاره باقی مانده است.

 

شاهچراغی در این بازدید با اشاره به وجود ۳۰ معارض برای اجرای این طرح گفت: فرمانداری و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی موظفند ظرف یک ماه آینده به روش‌های قانونی با این معارضین این طرح به توافق برسند.

 

استاندار قم همچنین در بخشی از برنامه امروز خود از دو مدرسه فرسوده در بخش سلفچگان بازدید کرد.

 

وی با بیان اینکه بیش از ۴۰ سال از عمر بنا در این مدارس می‌گذرد خاطرنشان کرد: سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان با کمک خیرین مدرسه ساز، هر چه سریعتر نسبت به نوسازی و بازسازی این مدارس اقدام کند.

 

استاندار قم در سفر روز جاری خود ضمن ادای احترام به شهدای بخش سلفچگان، در نماز عبادی سیاسی جمعه در این بخش شرکت کرد.

 

حضور در روستای فتح آباد و بررسی مشکلات زیرساختی این روستا و ملاقات با مردم بخش سلفچگان از دیگر برنامه های این سفر یک روزه بود.

 

بخش سلفچگان یکی از بخش‌های استان قم است که در فاصله ۴۰ کیلومتری شهر قم قرار دارد.

نظری / قم

کدخبر: 762435 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟