امسال ۲۰۵ میلیون دلار کالا از قم صادر شد

به گزارش رکنا از قم، محمود سیجانی روز یکشنبه در جلسه توسعه صادرات قم درسالن جلسات استانداری، افزود: هدف‌گذاری صادرات قم در سالجاری ۲۵۰ میلیون دلار است که تاکنون ۸۵ درصد از پیش بینی‌های انجام شده تحقق یافته‌است.

 

 

 

وی اظهار داشت: صادرات قم از نظر وزنی در این مدت با رشد ۱۰۸ درصدی از ۸۶ هزار تن به ۱۸۰ هزار تن رسیده که نسبت به سال قبل ۹۴ هزار تن افزایش نشان می‌دهد.

 

سیجانی ادامه داد: طی این مدت حجم صادرات قم در کالاهای مفتول مسی ۱۴۳ درصد، محصولات فلزی ۵۳ درصد، مواد پلاستکی ۱۰۰ درصد، سوخت و روغن های معدنی ۴۸۳ درصد، کفش و صندل ۱۷۲ درصد، الیاف مصنوعی ۱۳۶ درصد، لبنیات ۸۶۷ درصد، ماشین آلات ۲۸ درصد، آلمینیوم و شمش روی نیز بیش از ۸۰ درصد رشد کرده‌است.

 

وی ابراز کرد: مفتول مسی، محصولات فلزی، مواد پلاستیکی، سوخت و روغن‌های معدنی، کفش، الیاف، لبنیات، ماشین آلات، آلومینیوم و شمش در مجموع بیش از ۸۸ درصد از کل صادرات استان را تشکیل می‌دهد.

 

وی بیان کرد: در بین کالاهای صادراتی قم مفتول مسی،پوشاک و انواع پارچه بیشترین ارزش صادراتی را دارند و کشورهای عراق، امارات، ترکیه، افغانستان، ازبکستان، آلمان، روسیه، ترکیه، هند و ترکمنستان از مهمترین کشورهای هدف صادراتی قم هستند.

 

سیجانی ادامه داد: از ابتدای سالجاری تاکنون ۱۳۸ کارت بازرگانی جدید صادر شده که نسبت به سال قبل ۷۴ مورد افزایش یافته و در این مدت ۲۰۰ کارت هم تمدید شده‌است.

 

وی گفت:‌ برپایی ۴۵ نمایشگاه تخصصی در سال ۱۴۰۱ پیش بینی شده‌است که از این بین ۷ نمایشگاه در رابطه با فروش و عرضه مستقیم است.

 

حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی قم  فراتر از ۸۵هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۶۰ هزار نفر فرصت اشتغال ایجاد شده‌است.

 

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

نظری / قم

کدخبر: 762956 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟