تزریق واکسن در کاهش میزان مرگ و میر بیماران موثراست

به گزارش رکنا قزوین،جلال رحمانی در جلسه ستاد کرونای استان قزوین  در استانداری برگزار شد اظهارداشت: در آذرماه درگیر پیک نفس گیر پنجم بودیم و اگر غفلت کنیم شاید مانند پیک چهارم غافلگیر شویم.

وی اضافه کرد: استانهای همجوار از جمله تهران، البرز و زنجان دچار سویه جدید شده اند لذا ما در استان باید مراقب باشیم تا با شیوع ویروس جدید روبرو نشویم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین یادآورشد: ویژگی استان قزوین این است که از وضعیت واکسیناسیون مناسبی برخور دار است و توانسته ایم شرایط را به سمت روند نزولی سوق دهیم و به رنگ آبی تغییر وضعیت دهیم.

وی اضافه کرد: برای توسعه واکسیناسیون همه پایگاهها و خانه های سلامت، خانه های بهداشت برای تزریق واکسن تخصیص داده شده و تلاش می کنیم میزان واکسیناسیون نوبت سوم هم به 40 تا 50 درصد برسد.

رحمانی بیان کرد: در حال حاضر تعداد 144 نفر در بیمارستانهای استان بستری هستند و 22 نفر در آی سی یو و 5 نفر به دستگاه تنفسی متصل شده اند.

وی اظهارداشت: خوشبخانه چند روز بدون فوتی کرونایی را سپری کردیم و در حال حاضر روند بیماران بدحال در استان رو به کاهش است.

رحمانی اضافه کرد: از مجموع 144 بستری استان تعداد 74 نفر واکسن تزریق کرده و 70 نفر از افراد بستری هنوز واکسن نزده اندکه این افراد در معرض خطر بیشتری هستند

وی اظهارداشت: درصد فوتی ها تاکنون نسبت به ماههای گذشته کاهش یافته و در دی ماه رکورد کاهش فوتی ها شکسته شد.

وی بیان کرد: سیاست وزارتخانه استفاده از واکسن های داخلی است و در این میان کسانی که به مسافرت های خارج از کشور می روند و به واکسن آسترازنکا نیاز دارند این واکسن نیز تامین شده است.

رحمانی از شهروندان خواست ضمن پرهیز از عادی انگاری در رعایت پروتکل های بهداشتی همچنان جدی باشند.

 

کدخبر: 760675 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟