«مهر فاطمی» ۵ محکوم مالی را آزاد کرد

به گزارش رکنا از یزد؛  مدیرعامل ستاد دیه استان یزد در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سردار حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: رشادت‌ها و اخلاق نیکوی این بزرگمرد او را به عنوان یک اسطوره در منطقه و جهان اسلام معرفی کرده است.

سید مسعود عظیمی افزود: در تلاشیم تا با کمک خیرین و نیکوکاران در این آیین زمینه آزادی محکومانی را از زندان فراهم کنیم که به دلایل غیرعمد و تنها به دلیل بدهی مالی در زندان تحمل حبس می کنند.

وی ادامه داد: ستاد دیه یک موسسه خیریه غیر تجاری و غیر انتفاعی و مردمی است که رسالتش رسیدگی به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد است و در کنار این مهم در راستای فرهنگ سازی برای جلوگیری از ورود افراد به دلایل محکومیت‌های مالی به زندان تلاش می‌کند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۴۶ مددجوی جرائم غیرعمد با کمک خیران و نیکوکاران از زندانهای استان آزاد شدند و به آغوش خانواده خود بازگشتند.

عظیمی ادامه داد: مبلغ بدهی این مددجویان ۵۸۰ میلیارد ریال بود که ۴۷۲ میلیارد ریال از این میزان توسط اعضای کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان از شکات گذشت رضایتمندانه اخذ شده و بقیه این مبلغ از منابع این ستاد شامل کمکهای خیرین و نیکوکاران نوع‌دوست و تسهیلات بانک‌های عامل مبلغ ۱۰۸ میلیارد ریال به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این ۱۴۶ نفر و بازگشت آنها به آغوش گرم خانواده فراهم شد.

وی با تشریح وضعیت قضایی این مددجویان عنوان کرد: از این تعداد محکوم آزاد شده از زندان، ۱۰۳ مددجو مربوط به محکومان مالی، ۱۸ مددجو محکوم پرداخت نفقه، ۱۳ مددجو محکوم پرداخت مهریه و ۱۲ محکوم پرداخت دیه غیر عمد شامل تصادفات رانندگی و حادثه کارگاهی بودند .

عظیمی یادآور شد: هم اکنون ۷۱ مددجو در زندانهای استان هستند که برای آزادی آنها ۴۲ میلیارد تومان نیاز است.

در این مراسم که به همت مرکز نیکوکاری امام هشتم (ع) متشکل از کارکنان صنعت آب و برق استان و با همکاری ستاد دیه استان یزد و به میزبانی سالن شهید عباسپور برق منطقه ای و با حضور جمعی از مسئولان استان برگزار شد، نیکوکاران و خیرین ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال را به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد اهدا کردند که با این رقم زمینه آزادی پنج محکوم مالی از زندان فراهم شد.

یزد/ سمیه گلابگیریان

کدخبر: 758805 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟