توسعه تعاونی‌ها، اقتصاد گردشگری و اقتصاد دانش‌بنیان در توزیع تسهیلات و اعتبارات مد نظر قرار بگیرد

به گزارش رکنا از اصفهان؛ جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان اصفهان در سال‌جاری به ریاست استاندار اصفهان و با حضور سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری و سایر اعضاء برگزار شد.

دکتر سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در این نشست با تسلیت شهادت رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی و همراهان ایشان، گفت: از خداوند متعال برای همه شهدا بویژه شهدای خدمت علو درجات را مسئلت داریم.

استانداری1وی در خصوص «توزیع تسهیلات جزء ۳ بند ب تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۳» که از دستور جلسات نشست بود، بیان کرد: در سهم بندی توزیع این تسهیلات، دستگاه‌هایی مشمول شوند که به صورت تخصصی در حوزه اشتغالزایی و رفع محرومیت و خدمت رسانی به مردم فعالیت می‌کنند.

استاندار اصفهان تصریح کرد: اولویت‌ استان توسعه تعاونی‌ها، توسعه اقتصاد گردشگری و اقتصاد دانش‌بنیان است از این رو در تسهیم تسهیلات بایستی طبق رویکردهای استان تصمیم‌گیری کرد.

دکتر مرتضوی ادامه داد: هدف اشتغالزایی و رفع محرومیت با تقویت و حمایت از دستگاه‌ها و نهادهای تخصصی است از این رو تجربه دستگاه‌ها در توزیع اعتبارات مد نظر قرار بگیرد.

استانداری2وی خاطرنشان کرد: اگر مجموعه‌ای مشمول توزیع اعتبارات شود که ظرفیت و تجربه مناسب را نداشته باشد، خروجی مورد نظر که محرومیت زدایی و توسعه استان است حاصل نمی‌شود.

استاندار اصفهان با اشاره به نگاه و تأکیدات رئیس جمهور شهید در خصوص تمرکززدایی، اظهار کرد: یکی از مطالبات ما تمرکززدایی در کشور و افزایش اختیارات استان‌ها است، در این راه بر رویکرد رئیس جمهور شهید دکتر رئیسی ایستاده‌ایم و به روش‌های مختلف این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

وی عنوان کرد: پس از توزیع اعتبارات، بایستی گزارشی به مدیریت استان ارائه شود که چه حمایت‌هایی در حوزه صنایع دستی، گردشگری، تعاونی‌ها و اقتصاد دانش‌بنیان شده است.

استانداری3استاندار اصفهان در پایان اضافه کرد: در خصوص نحوه عملکرد دستگاه‌های اجرایی در شهرستان‌ها با فرمانداران استان گفت‌وگو و تبادل نظر شود تا دستگاه‌هایی مشمول توزیع اعتبارات شوند که در سراسر استان با رویکرد مناطق محروم فعالیت می‌کنند.

اصفهان/ بهمن راعی

کدخبر: 1001768 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟