رهاسازی ۵۵ هزار قطعه بچه ماهی در سد گلبلاغ بیجار

به گزارش رکنا از کردستان_ بیجار؛ پیمان قنبری گفت: ۵۵ هزار قطعه ماهی گرمابی با اعتباری افزون بر ۳۹۳ میلیون ریال از محل طرح بهسازی و افزایش تولید آبزیان تامین شد و با حضور کارشناسان جهاد کشاورزی در سد گلبلاغ رها سازی شد.

او افزود: این شهرستان دارای یک مجتمع پرورش ماهی در روستای قمچقای به ظرفیت ۳۴ واحد، سد گلبلاغ و تعدادی مزرعه پرورش ماهی خرد دو منظوره است و در این راستا سالانه ۴۵۰ تن ماهی سردآبی و ۳۰ تن ماهی گرمابی تولید می شود.

وی افزود: هدف از این کار افزایش تولید گوشت، افزایش مصرف سرانه ماهی، اشتغالزایی، حفظ ذخایر آبی و بارور کردن آب کشاورزی از مواد مغذی است،  بچه ماهی‌ها به منظور تامین پروتئین (گوشت سفید) مورد نیاز استان و حفظ و حراست از ذخایر و اکوسیستم دریاچه ها و منابع آبی رهاسازی می‌شود.

پرورش ماهی هم اکنون در استان کردستان برای بیش از دو هزار نفر اشتغالزایی ایجاد کرده است، کردستان به علت دارا بودن شرایط خاص جغرافیایی و وجود منابع آبی غنی یکی از مستعدترین استان های کشور برای تولید و پرورش انواع ماهی است سالانه در کردستان بیش از دو هزار تن ماهی تولید می شود.

استان کردستان دارای ۶ تعاونی صیادی فعال با بیش از ۴۳۰ نفر عضو است، تا کنون هشت دریاچه پشت سد استان توسط شیلات مطالعه شده است.

شهرستان ۸۹ هزار نفری بیجار در ۱۴۲ کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.

 

عبدالحکیمی /کردستان

 

کدخبر: 757099 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟