خانه تاریخی خان‌احمدی بیجار تملک شد

 

 

به گزارش رکنا از کردستان؛ بیجار: محمدابراهیم الیاسوند گفت: همکاری و حمایت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان یک ساختمان تاریخی متعلق به وارث مرحوم میراحمد خان‌احمدی، خریداری و به نام اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سند زده شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بیجار افزود:این بنا پس از یک وقفه 5 ساله، با صرف اعتبار یک میلیارد و 200 میلیون تومان به منظور حفاظت، نگهداری و یا تعیین کاربری، سرانجام به تملک این اداره درآمد.

او عنوان کرد: بنای تاریخی خان‌احمدی به شماره پلاک ثبتی 148 اصلی دارای 330 مترمربع مساحت، از جمله خانه‌های با ارزش و تاریخی شهرستان بیجار است که در مرکز شهر و در ضلع غربی بازار سنتی قرار دارد.

الیاسوند یادآورشد:به‌منظور آزاد سازی عرصه تپه و ایجاد راه دسترسی، زمین خانم مندلی نیز در جوار تپه تاریخی قلعه بالا در مرکز شهر بیجار خریداری و سند آن به نام اداره زده شد.

رئیس اداره میراث‎فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بیجار با بیان اینکه این بنا در دوره قاجاریه ساخته شده است، گفت: پرونده ثبتی بنای تاریخی خان‌احمدی به دبیرخانه شورای ثبت کشور ارسال شده و امیدواریم با ثبت این بناها در فهرست آثار ملی کشور، گامی مهم در پیشبرد اهداف سازمانی برداشته  شود.

عبدالحکیمی /کردستان

 

کدخبر: 749141 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟