3روستا و 5 واحد صنعتی در شهرستان بیجاربه شبکه سراسری گاز طبیعی متصل شدند

به گزارش رکنا از کردستان؛در مراسمی که با حضور ورمقانی فرماندار بیجار، امام جمعه شهرستان بابارشانی ، مدیران ادارات و شورای بخش چنگیز الماس شهرستان بیجار در روز چهارشنبه مورخ سوم آذرماه به نمایندگی در روستای جوروندی افتتاح و به بهربرداری رسید.

در این مراسم علی اکبر ورمقانی فرماندار بیجار ضمن تبریک گرامیداشت هفته بسیج با اشاره به اینکه شهرستان بیجار بعنوان بام ایران مشهور است و دارای زمستان های سخت و دشوار است و تامین سوخت از مهمترین خدمات دولت محسوب می گردد، افزود: براستی که  گازرسانی به روستاها و شهرهای تابعه این شهرستان ، کاری دشوار و  پر مشقت بوده و اینجانب از زحمات تلاشگران عرصه گازرسانی تقدیر و تشکر می کنم .

وی همچنین فراهم کردن امکانات رفاهی در روستاها را وظیفه اصلی دستگاه های خدمت رسان ذکر کرد و یادآور شد : با فراهم امکانات رفاهی در روستاها از مهاجرت بی رویه به مناطق حاشیه شهرها کاسته شده و علاوه بر کم شدن مشکلات حاشیه نشینی و  ایجاد شغل های کاذب با ماندگاری روستائیان در محل زندگی خود تولیدات کشاورزی و دامی با افزایش روبرو خواهد شد. 

فرماندار شهرستان بیجار در ادامه سخنان خود شرکت گاز استان کردستان را یکی از موفق ترین و پیشرو در ارائه خدمات ذکر کرد و گفت : گازرسانی به روستاهای این شهرستان و افزایش رفاه و تامین انرژی دائمی مشوق بسیار خوبی برای مهاجرت معکوس بوده و من به نوبه خود قدر این زحمات ارزشمند را می دانم و از مدیریت و کارکنان زحمت کش و عوامل اجرایی شرکت استان کردستان تشکر و قدردانی می نمایم.

احمد فعله گری مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در مورد وضعیت گازرسانی شهرستان بیجار چنین گفت : از تعداد 206 روستای شهرستان بیجار که قابلیت گازرسانی دارند هم اکنون  186 روستای آن از نعمت گاز طبیعی برخوردارست .

 

در ادامه فعله گری ضمن تبریک گرامیداشت هفته بسیج اظهار داشت : با افتتاح 3 پروژه روستای در روز چهارشنبه مورخ سوم آذرماه به مناسبت گرامیداشت این هفته ضمن افزایش تعداد روستاهای گازدار به 189 ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت روستایی به  نود و چهارو نیم درصد ارتقاء یافت.

این مقام مسئول در مورد طرح های افتتاح شده چنین توضیح داد : برای گازرسانی به روستاهای گوجه کند ، قوری چاری ، جوروندی و 5 واحد صنعتی جمعا 21 هزار متر لوله گذاری صورت گرفته است.

فعله گری در ادامه افزود  : برای اتمام این پروژه ها فقط در بخش تامین کالا و اجراء 61 میلیارد ریال هرینه شده که با احتساب سایر هزینه ها ازجمله هزینه تحصیل اراضی و رضایت معارضین این رقم به بیش از 70 میلیارد افزایش می یابد.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان به صرفه جویی در مصرف فرآورده های نفتی مایع حاصل از طرح های افتتاح شده اشاره کرد میزان صرفه جویی در سوخت مایع را 357 هزار لیتر در سال ذکر کرد.

لازم به ذکر است روستای جوروندی در 30 کیلومتری شهرستان بیجار و در مسیر جاده بیجار – قروه قرار دارد.

گفتنی است تعداد کل مشترکین گاز طبیعی در شهرستان بیجار  33 هزار و 505 مورد است که تعداد 21 هزار و 854  مورد آن در شهرها و 11 هزار و  651 مورد در روستاها جذب شده است.

 

عبدالحکیمی/ کردستان

 

کدخبر: 745324 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟