توقیف سه محموله مرغ زنده در بیجار

به گزارش رکنا از کردستان؛ هادی اسکندری  گفت: این خودروها حامل بیش سه هزار و ۵۰۰ قطعه مرغ زنده به وزن ۱۱ تُن و به ارزش ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال بودند که از یکی از مرغداری‌های فاقد مجوز حمل بهداشتی بیجار با هدف سودجویی بارگیری شده بود.

وی اضافه کرد: پس از انعکاس موضوع به مقامات قضایی، خودروهای حمل توقیف شده و محموله های مرغ نیز برای کشتار و عرضه با قیمت مصوب دولتی به کشتارگاه بیجار  ارسال شدند.

 

 

 

رییس شبکه دامپزشکی بیجار همچنین از  پلمپ یک واحد عرضه فرآورده های خام دامی در این شهرستان خبر داد و گفت: در بازدیدهای مستمر اکیپ های نظارت بر بهداشت عمومی از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی و در راستای جلوگیری از تخلفات بهداشتی و حفظ سلامت شهروندان، یک واحد عرضه فرآورده های خام دامی پلمپ شد.

اسکندری افزود: در بازدیدهای صورت گرفته از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی توسط بازرسان بهداشتی این شبکه، یک واحد عرضه فرآورده خام دامی به علت عرضه مرغ تاریخ مصرف گذشته و تخلفات بهداشتی و عدم توجه به تذکرات داده شده در زمینه رعایت اصول بهداشتی پلمپ و پرونده واحد به منظور رسیدگی های بیشتر به مراجع قضایی ارسال شد.

وی تاکید کرد: واحد نظارت بر بهداشت عمومی شبکه دامپزشکی بیجار، مسئولیت نظارت بر عرضه‌ بهداشتی فرآورده‌های خام دامی را بر عهده دارد و عموم مردم می توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلفات بهداشتی، مراتب را از طریق تلفن ۳۸۲۲۳۹۹۱ و یا تلفن گویای ۱۵۱۲ گزارش نمایند تا در اسرع وقت به آن رسیدگی شود.

شهرستان ۸۹ هزار نفری بیجار در ۱۴۲ کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.

 

عبدالحکیمی/ کردستان

 

کدخبر: 745841 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟